Alla inlägg under februari 2008

Av Maria - 29 februari 2008 19:13

Jag har jobbat sen igår eftermiddag kl 15 sluta idag kl 16 alltså 25 timmar... Har besökt sjukhus på akuten pratat med ambulansmänn och beprövat hjärt och lung räddning och fått liv i en livlös kropp, varit upprörd varit lung, varit till hjälp....

Mer får jag inte berätta...

Sen vad det gäller jobb så har jag fått sommar jobb och ev en sak till, jag är tyst och lever på mitt hopp...

Näpp dags att äta nötter och njuta av ett glas öl...Jag är trött psykiskt utmattad och jag får låta gnällig...



Av Maria - 27 februari 2008 17:23

Andres Serranos bilder av nakna människor som inte var ett korn sminkade var fantastiska...och eftersom jag inte vill bli skylldig till massa så kopierar jag inga bilder se på länken här nedan vad det var för typiska bilder


 http://www.kulturstan.se/index.php?idart=1809&seo=A-History-of-Sex-visas-i--Alings%E5s-Konsthall


 Kom iallfall nyss hem från en tripp från vara till skövde.. och en shopping med marie i nötbutiken "turken" som den tydligen kallades, turk eller itne så hanlades det iallfall en del frukter o goda nötter..

Sen drog jag till min älskling och berättade att han skulle få sova själv natten mellan torsdag - fredag.. ska jobba i "stan" som för mig är Lidköping...

Så en halvdag imorgon sen lite jobb på mitt spec. arb på eftermiddagen sen hem till bygggda..:)

Fredagen ska ja spendera med en treåring som har saknat mig och en mamma samt svärmors goda kaffe ... :)



Av Maria - 26 februari 2008 18:15

OK, jag är ytlig och älskar kläder och har svårt att hålla i pengar, det vet nog de som känner mig men ja ska hålla i pengarna och spendera dom med min bästa hälft mamma i göteborg inne på RUT mfl....

fyy faan sikka kläder från pepalove.. vackert där oxå...

Nej åå dags för köttbullar och potatismos...

Av Maria - 26 februari 2008 18:08

Våen  & sommaren kommer jag att möta i dessa kläder... jag är kär

numph kläder... mumma mumma :) vackert vackert

Av Maria - 26 februari 2008 17:06

Jag har haft en hyffsat avslappnad dag, på oasen

en kille som för visso var väldigt trevlig att titta på samt en tjej hade oss och vi hade tester och olika övningar av olika slag i vara...

Innan jag somnade på min plats så håjta han upp oss till olika övningar lekar och fick oss känna oss som sjuåringar ingen...Bra att känna av sådant innan våran klass tröttnar, tro mig vi är oerhört lata och har hjärnan fulltankad med bokläsning och arbeten ..


Sen berätta jag iallfall för någon idag att jag köpt rosa skor...

Rosa hörde jag och ögonbryn höjdes... Herregud måste allt vara svart eller brunt ..

så är det alltid med vissa gnälla över små saker, jag låter dom hålla på..

Jag kommer inte ha dom varje dag.


 på HEMvägen


Höll vi på att bokstavligt talat att dö...

Jag trodde jag skulle skita ner mig....

en kille körde i folka buss rakt emot oss så vi fick panik bromsa och väjja undan... Han körde galet fel... spärrlinje på sin sida och vi hade ett xtra fält och där kom idioten rakt emot oss...

Sen 2 gånger till kom bilar ut från höger och vänster, min kära klasskompis tröttnade oxå på alla dessa idioter på vägarna och tuta på en gubbe som måste skitit på sig för min vän la sig på tutan och vände på huvudet och blev stilla mitt i en korsning :D

Sen iallfall hoppade jag ur bilen ...

Skönt på plan mark....

Sprang hem  i skit vädret ..


Dagens ord... Mer färg åt folket, retro stuffs ..

Dagensk hemskheter är dessa får som far illa, har sett på nyheterna och kalla fakta, hemska saker människor gör emot dom små söta vita lurvisarna..

Undra hur dom skulle känna om jag flådde deras röv utan bedövning och lät dom gå med köttiga sår skitandes och pinkades...



__________________________________

Ska nu sätta mig och läsa igenom en gul bok vi ska ha till torsdag med våran rektor bäst att vara lite på läst..



Imorgon väntar en foto utställning med kort på bilder av olika sorters kärlek, spännande! .....



Av Maria - 25 februari 2008 18:08

..Joo rulla bort dom...

PÅ stan har jag varit idag och shoppat nya skor serisa fin fint

sen en sväng too HM  där fynden var fyndigast ett par slappis piratbralls och 3 toppar på hm allt för 49:- styck bra bra...en seris gul och grön :)

sen 4 par örhängen, och ett långt halsband...

som jag råkade glömma när jag i min ensamhet drack en kaffe på stan.. men som tur är fanns pås aset kvar...

Nee dags för att laga middag mos ( innebär att skala potatis )


Sen har jag en sak till jag ska köpa en klänning på åhlens :)

men de får bli nästa vecka..

Nepp dags att ställa sig vid spisen, jag är själv hemma ända till åtta..

ska sen maila över enkäten som är klar för kritisk granskning ...


Av Maria - 25 februari 2008 12:15

Politik

Bara namnet gör mig sömnig….

Har en liten rast på ett par fjuttiga minuter nu som jag spenderar själv i en av skolans data salar… Skönt, man kan tänka fritt utan att folk pratar i mun på varandra som det vanligt vis är i en data sal.

 

Under förmiddagen innan politiken hade vi yoga Solen katten och hunden och kobran, jag vet inte om jag kan kalla mig själv smidig i ett par lite väl tighta jeans som spänner bara ja sitter stilla. I allfall jag gjorde ett försök, och till detta sen drack jag ett te som skulle göra mig glad… Det som hade gjort mig glad var att någon annan kunde ha tagit och tagit mitt te så jag slapp känna smaken, smaka gräs och hö…

Oerhört hemsk smak…

Nepp dag för att spinna vidare på Internet .....

Av Maria - 24 februari 2008 19:02

Jag är ny solad iofs bara för 15 minuter så det är ingen skillnad men har sen dess duschat varmt och smörjt in mig med kokos butter och gjort mig len i huden.. härligt värre... Så jag är som en ny människa..

sola igen på onsdag då lite längre... det är o sunt och desvärre inge bra för huden, men jag måste få känna mig piggare...

ska rengöra kaklet i badrummet vill de ska glänsa, tips på det någon??


Ovido - Quiz & Flashcards