Alla inlägg under juni 2008

Av Maria - 30 juni 2008 17:04




Nepp

ska försöka få tag i min lite sämre hälft för att spana av läget inför kvällen:)

Men först måste jag bara säga att det ska bli så j-la gött att bara få kunna ta sin cykel eller gå till jobbet snart igen, jag förstår folk som bor på landet men jag är inte en av dom. Jag vill ha nära till affärn, till stan och till familjen.

Åhhh p har ej på sin mobil faaan.


Ser fram emot att sitta  i mitt inglasade uterum men ljus infravärme på och ett glas öl/ vin bara få njuta av att bo i sitt/ vårat egna hus, sen att trädäcket vi ska börja bygga på redan i höst blir klart och att vi bor in oss

-  jaa vi båda ska stå på huset för framtiden o barn och om han eller jag dör är det en trygghet.


Sen tänkte jag på en sak till jag är bara 26 i sommar o har 4 år tills ja blir trettio då är jag mogen för att ha familj, en bra ålder men har jobbat lite och förmodligen är denna nyförälskelse lagd till vardag mer. ( undra hur läge sånt håller i sig 3 år har gått och det bli bara bättre och bättre)

FAst jag gnäller inte, undrar när man ska få sin första kris..:)

Tror itne de blir kriser här

jag far i taket om något går emot mig han lika dant vi gnager inte saker och ältar vi bråkar inte om pengar även när ja varit pank:)

Vi lever för dagen och planerar ändå våran framtid.








Av Maria - 30 juni 2008 16:20

Soft härlig mys musik som jag hörde på tv reklamen men som jag har fastnat för....

Härligt...... Rösen är perfekt för avkopplning

Av Maria - 30 juni 2008 15:54

Jag skulle på bussen igår till "stan " och sova hos mamma men innan ja kom så långt så kramades jag så hårt så ja trodde jag skulle klämmas sönder, per ville ha mig hemma och sa att han kunde ta taxi till konferensen imorgon bara jag var hemma...

Jag sa mått ligt road jaha då blirre o lägga sig i tid kvart i 7 ska ja va på jobbet... Han och ja duscha och kl 20:00 la vi oss i sängen jag lovar vi våda sten sov halv nio...:)

Va säger man normalt för att va 80, men inte för att snart vara 26...


Imorgon bitti så måste ja sova i stan iallfall jobb till 7:30 - 22:00

sen upp 7:30 igen....

Livet rullar på så att säga...


Här kommer låten jag är helt galen i jag vet inte vad sjutton det är som gör den så goo. Men jag ficking love it!

14is musik må tyckas men ja gillar den

påminner om timberland o ashlee simpson ...

Tycker jag

Av Maria - 29 juni 2008 10:16

övergripande: en av de allra starkaste trenderna i höst är lager-på-lager och romatisk grunge. överallt ses klännningar som kombineras med långärmade tishas, stickade koftor och halsdukar och heltäckande strumpbyxor (legginsen går helt bort).
plagg: klänningen håller sig kvar som favoritplagget.
basfärger: de dominerande basfärgerna är helt klart grått och svart. men tillskillnad från tidigare säsonger har accentfärgerna större betydelse. en gråklänning matchas med ett par färgade strumpbyxor eller en färgad halsduk. undvik dock att övermatcha med samma accentfärg på exempelvis väska, skor och skärp.
accentfärger: de flesta färger finns representerade på ett eller annat sett i höst, men plommonlila, senapsgult och kleinblått dominerar. dock anas vissa inslag av rött och grönt.
accessoarer:
största nyheten är den löstagbara huvan som ses på otaliga visningar inför hösten.
smycken: efter stora halsband och stora armband är det ringarnbas tur. stora ringar är alltså något att satsa på i höst. dock hänger armbanden kvar en säsong till.
skor: lackskor är helt klart en av de tydligaste skotrenderna och även om modellerna fortfarande är klumpiga så går vi troligtvis mot nättare tider vilket kan ses på klacken som smalnat av en aning. den så kallade konklacken blir uberhet lagom till hösten.
material: hårda material som lack och läder mjukas upp med hjälp av sammet och stickat. ytterplagg och accessorarer får gärna vara i lack och läder medans plaggen nära kroppen i huvudsak är mjukstickade eller av sammat.
former:
till min stora glädje ser vi fortfarande väldigt voluminösa överdelar och slimmade nederdelar. silhuetten krymper dock generellt allt närmare kroppen.
mönster: rutigt är även denna höst en tydlig mönstertrend. sammtidigt som blommigt och plagg med grafiska mönster kommer starkt. ett annat mönster att hålla ögonen på är överraskande nog batik!
ytterplagg: den överdimensionerade parkasen hänger kvar. annars är, till alla i vårt kyliga lands glädje täckjackan tillbaka på marknaden. något att tänka på är dock att den ska vara figurformad och i en kvinnligmodell.

Lånade detta här ifrån .. 


http://johanna-m.devote.se/blogs/47310/tjuvtitt-in-i-hoestens-trender.htm

Av Maria - 29 juni 2008 07:37

Ett konstaterande är att genom all besprutning och förtidigt plockade frukter så är de inte samma mängd vitaminer i frukten som förr, vi bör alltså äta vitaminer och tillsatser istället..

Hmmm

MItt nya tänk för hösten är för att bli lite klimat smart

närproducerat ( vedums kött korvar typ)

Morötter och vitkål istället för tomater som inte kommer här i från

Vatten istället för flask vatten (IDIOTISKT att köpa vatten igentligen me bubblor i )

Cykla eller gå till jobbet

Ekologiskt

Äta mer vegg & fågel fisk ( nötkött = fisar från kon som inte är bra fläskkött är jag inte överglad i att äta över huvudtaget)


Tvätten är i maskinen och jag sitter här.

Ska snart ta mig i kragen o se hur resultatet blev efter min nya röda färg i huvudet;) Hitta en goldwells toning koppar igår..:)


JAg har funderat på en sak

VAd är det som gör att vi redan nu suktar emot höstens kataloger o trender när inte ens människor har fått sin semester ( jag är sådan affärer rear redan ut och nytt plockas in i juli) Men denna gången är det så att jag ska vänta jag vill ha massa att välja på i höst och mina söta sommar klänningar har inte ens fått se ljuset, eller de från mitt fönster i gaderob/ dressing roomet då:)


Dags att packa väskan här sen också får se hur länge jag är hos mamma... Kan komma hem på Onsdag / Söndag vi får se..




Av Maria - 28 juni 2008 15:08

Den frågan fick jag nyss av P...

Du maria hur många barn ska vi ha ??

Ja sa herregud det är år dit de vet jag inte

Då säger han 2 eller inga..HAHA

Ja då blirre två sa ja då...

Hoppas på tvillingar eller något den dagen

Vi håller på att lägga upp vart i huset kontor ska va o barn rum...

Men nu i typ 5 år så står de två tomma rumm iallfall

Ett bli sy o hobby moi rum ett får väll  va mys hörna typ då...

:D

Men sikken fråga 2 eller inga barn...

Jaa från att säga att han vill ha en fet sport bil till familjefar det är stora hopp.

Men det går åt rätt håll:P

Dags att städa Mr Thor kommer över kl 17...




Av Maria - 28 juni 2008 07:53

Det känns som att allt är en dimma nu, jag sten somnade på soffan igår igen..Trotts den högljuda festen ute på gatan ( fest må,tis,ons,fred& lö) Härligt!!

Iallfall imorgon kväll flyttar jag till mamma för ett par dagar per ska på konferenser och möten och behöver oxå bil så jag får ta min svarta fara och dra genom halva stan HÄRLIGT!

Måste bli kvitt latmasken i mig för den delen;)

Om ett par timmar så ska vi iväg här köpa mer flyttlådor och börja packa ner smått och gott.

Det är mycke som ska planeras...

Telia igen bredband adressändring el jaa sånt..

Men efter denna flytt så hoppas jag att nästa flytt blir till mindre hus eller hemmet ( när man blir gammal)

Mamma och jag har bokat in en shopping helg i GBG nu oxå:)

hennes förslag.

Och p sa till mig att boka in en klippning när jobbet lungnat ner sig och ett läkarbesök ( de lite snabbare än frissan me tanken på att de gäller mitt öra som får inflamationer titt som tätt, och de kliar gör ont och kliar mer blöder  sen hör ja inget ett par dagar,)

- jaa ni hör INGE bra!

Min att göra lista är iallfall

  • Packa lite lådor under helgen samt städa lite här
  • hämta cyklen min på söndag hos svärmor & svärfar
  • jobba 19 dagar i sträck ink dubbelpassen jag har framför mig
  • Boka in min födelsedag 1 vecka försent / ordna grill & fika i huset får se hur läget blir!
  • Flytta p syrra ur huset och in till deras nya
  • Flytta våra saker och städa av här
  • Sätta häck & gräva upp halva trädgården för att bygga 40 - 50 kvm terass ( får lite bygghjälp iofs från en som kan sådant här ltie bättre som tur är - svärfar)
  • Tapetsera v.rummet ( det är jävligt stort de rummet så de tar sin tid)

 Och invänta att möblerna kommer när det är klart


Jaa som ni förstår så har jag skaffat mig en hobby de närmaste 4 månaderna så vill ni mig något så finns jag i min trädgård...:)


Nepp dags att väcka p, han ska oxå får ta tag i städet här...



Av Maria - 26 juni 2008 20:38

Efter MCD hamburgare glass och kaffe sitter jag här nu nöjd...

Jag är ofta bitter över jobb pass men vädret suger och när dessa 23 dagar i sträck har gått så är det lungnare. Men sen efter 13 augusti så blir det softare med jobb, då är det flytt och städning av denna lyan här oxå...

Jag är glad över att ha satt undan efter räkningar lönen som kommer in i morgon spar pengar denna månaden oxå:)

Men mitt jobbande har en bra grej till jag har ingan fritid för stan över huvud taget.. Men vecka 29 ;) så finns helgen till godo;) Och då ska det inhandlas tyger till gardiner och tapetrna till v. rummet sen är det inget mer skönt att itne behöva grejja inne. Men ute är det saker jag vill ha en fläskig häck att sätta upp.. Så det blir lite sådant.

Imorgon ska jag baka på jobbet. Soft..

Finare väder kommer på Torsdag oxå...då kan ja ordan Grill kväll på jobbet när man ändå jobbar..:)

Idag har jag sett 3 nyfödda bebbisar på KSS där jag tillbringade dagen...Så söta dom är...

Men jag är inte redo än fast jobb en tryggade ekonomi står på prio ett för mig...

Sen sparkapital för att skämma bort ungen, till de inte mamma gör :P

En klippning och ny höst gaderob ska inhandlas i slutet av augusti oxå, nån som vill spendera tid med moi i ett köpcenter tro?


Ovido - Quiz & Flashcards