Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

10 år .. återträff

Av Maria - 23 februari 2008 16:03

För ett par veckor sedan så dimpade det ner ett brev om återträff från klass 9 A.. Jag sket i det första.. Men sen så kom det ett brev 3 dagar senare. Jag öppnade och läste iallfall igenom pappren. En återträff av gamla niorna... Ett sudd av gamla minnen föll förbi och mina hjärnceller fick sig ett gott skratt en upp retning av idioter och gråt om ett krossat hjärta..Jag ringde själv klart min bästa vän jag fått på äldre dar och övertalade henne. Vi GÅR! 

Så nu är det inte långt kvar tills vi ska bli fulla och snacka gamla minnen, men frågan är om alla minnen är goda??? Inte för mig iallfall...

Det jag kommer ihåg från den tiden var

En bästa vän som sen blev min första kärlek som tog valuta av mina känslor ( äckel men han slipper jag se iallfall och jag har redan fått min hämnd )

att jag var en överviktig tjej som var accepterad som den tjocka tjejen som fick vara med för att någon annan skulle känna ett bättre självförtroeende..

Jag behöver nog inte fortsätta....


Ska iallfall bli kul att komma tillbaka och ta plats... Det kan man itne göra som 13- 15 mullig tjej nää för då blir man mobbad för man är fet och får utstå osympatiska kommentarer.. Men ja vet hur det blir...

- Oj va smal du har blivit o va har hänt med dig?? har du gått ner så mycke vad gör du nu för tiden...



Jag tänkter prata men vad jag gör och hur mina planer för framtiden är har jag ingen lust att dela med ytliga "vänner" dom jag bryr mig om vet vad jag gör och vad jag vill med min framtid, och det är inget hela världen ska ta del av.


Sen om vissa som blivit av med sin "coola kille / coola tjejen roll det märker vi"



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 december 2008 17:13

så känns det, jag har ingen ork att fixa min nya blogg men den är iallefall www.perzonligt.blogg.se   Jag har jobbat klart för dagen och middags dilemma är på tapeten, 4 barn ska se på katten och jag e emot allt vill bara sitta i soffan o sova typ......

Av Maria - 4 december 2008 18:03

kissen heter nu cesar ( efter min krig o historiker till sambo) det är en vilding ... Ja har tagit kort o de kommer troligen imorgon... nu måste ja äta... Ja jobbar så mycke nu ja itne ens hinner med livet hemma. 12 timmar utan rast alla till lags. ...

Av Maria - 2 december 2008 07:36

Ok p och jag har bollat från o till med dettA MED barn och kommit fram nu att de ligger på is i år till med tanke på jobbandet, vi båda jobbar "ganska" mycket nu men iallefall. Idag på kvällen så ska vi få en liten påjke i gen. nu när man har hus så ...

Av Maria - 30 november 2008 14:33

alltså ja ska byta sida.. håller på o skapar... om 78 minuter typ ska vi hem...:) men min nya sida informerar ja er om när designen är prima... ...

Av Maria - 27 november 2008 18:13

så ska jag avsluta denna bloggen..tappat gnistan...

Ovido - Quiz & Flashcards