Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Fars dag = ingen far.ingen dag

Av Maria - 9 november 2008 07:50

Jag kan tycka att denna dagen borde göras om lite.. människor iamånga år har haft en mammas dage o en pappas dag. Men tänk på de som kanske bott hos mormor hela livet eller hos en släkting. Jag gillar med detta mannen som betyder mycket i livet från ditt tidiga skede ( annars blir det juee per så klart) eller finns de bättre saker man kan säga om fars dag...

Iallafall. Idag far vi till mamma på lunch sen fika hos pärs päron:)

Och bebben är inte kommen än...

Igår hade vi besök från 14 - 19. Jag hadde bakat hemma gjorda bulls:) Det ni husliga moi....Nu ska jag städa


idag börjar jag jobba 15 gör natten slutar kvart i tio imorgon förmiddag för att sen ha planerings möte 10 - 13:30 sen jobbar jag med tjejerna 14 - 20 HAHA sikken goo lön de blir i gen:)

OB tillägg och måånga timmar:)

Jag känner att tiderna är osäkra för det mesta men det löser sig, och snart har jag en FAST fast fast tjänst:)

då kan livets planering bli ett faktum...


En sak till vi har inom 14 dagar handlat klart alla julklapps till ALLA förutom julblommorna då:) fniss

julbord är bokat en sthlm s resa weekend är bokad snart oxå

en jobb helg fre- söndag kväll är oxå bokad...dag o natt o heltjänstgöring "klirr ikassan" jag är äckligt penga kåt jag älskar o blir nästan kåt när jag får lönebeskedet..

Visst kan de suga o jobba mastodont (megamassa mycke) pass men sak samma inga barn o ingen familj direk att tänka på. p jobbar JÄMT så ja kan tänka så oxå.

Sen kan vardagslivet kännas halvsegt vissadagar och då jobbar jag hellst.

Nepp dags för mig att ta in posten.

Jag ser redan sommaren framför mig måla om huset jobba med att bestämma färgen fixa klart förrådet, mmm de har jag inte sagt men förrådet har innan onsdagen kommer tak men inga väggar...:)

de kostar att ha hus det vill jag lova men man betalar till sig själv och om ja så skaffar två kids så slipper jag flytta på mig:)


GÖRA INNAN sommaren 09


Trallen ovan på terassdäcket

bli klar med väggar till förråd emellan huset ( ser skojjigt ut med bara tak emellan

börja grundmålaom huset

fixa lilla toa kakla till den

 fixa fönster i dörren ut till uterummet



Nepp dags för moi och inhandla stuffs innan jobb och middag kl 12






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 december 2008 17:13

så känns det, jag har ingen ork att fixa min nya blogg men den är iallefall www.perzonligt.blogg.se   Jag har jobbat klart för dagen och middags dilemma är på tapeten, 4 barn ska se på katten och jag e emot allt vill bara sitta i soffan o sova typ......

Av Maria - 4 december 2008 18:03

kissen heter nu cesar ( efter min krig o historiker till sambo) det är en vilding ... Ja har tagit kort o de kommer troligen imorgon... nu måste ja äta... Ja jobbar så mycke nu ja itne ens hinner med livet hemma. 12 timmar utan rast alla till lags. ...

Av Maria - 2 december 2008 07:36

Ok p och jag har bollat från o till med dettA MED barn och kommit fram nu att de ligger på is i år till med tanke på jobbandet, vi båda jobbar "ganska" mycket nu men iallefall. Idag på kvällen så ska vi få en liten påjke i gen. nu när man har hus så ...

Av Maria - 30 november 2008 14:33

alltså ja ska byta sida.. håller på o skapar... om 78 minuter typ ska vi hem...:) men min nya sida informerar ja er om när designen är prima... ...

Av Maria - 27 november 2008 18:13

så ska jag avsluta denna bloggen..tappat gnistan...

Ovido - Quiz & Flashcards