Alla inlägg under april 2008

Av Maria - 19 april 2008 12:37

Ok som jag kanske har nämt så är det ett års kalas idag, och jag har påbörjat att göra mig finare än vad jag ser ut till vardags.

Skulle blåsa håret gjorde det väll ca 4 minuter sen så fick jag en stöt tuting i armen och det var erhört obehagligt, jag satte mig ner i fotöljen en sväng och hämtade p s 50 tals hårtork... beige o brun så nu håller jag mig till den ett tag...

Hemskt de där, fast iofs. är min blåsta vän 7 år gammal:)

Dags att beställa en ny hos frisören hade jag tänkt denna gången.

Nepp en kaffe nu sen så åker vi tidigare och går ut i fina vädret

Av Maria - 18 april 2008 15:50

Ok en epedemi har kommit över mig. Nostalgi kan man väll säga...

idag har jag inhandlat barn kläder på åhlens sååå j-la söta med barbapapa på

en grön klänning med hela familjen o gröna tights leggings stuk.. sen en bas topp med mamma o pappa barbapapa :D

sen lite saker till sandlådan...

Sen en 50 cm kramis barbapapa ( som tur är ligger jag bara ute med dom ett tag för 545 )

Söt den oxå.

Men kläderna idag var jätte jätte söta..

Hoppas de blir glada miner imorgon...

Då ska jag på 1 års kalas :)

Som iofs var med på barn sidan i NLT idag...

dags för sängen och läsa nu... kan hända jag somnar sov inge vidare inatt...



Av Maria - 18 april 2008 15:47

en av dom är INLÅST

som var ny på bibblan vi får se om den är bättre...


 Den andra har jag börjat läsa INGEN DANS PÅ ROSOR heter den

lite små seg de må jag säga...

handlingen är iallfall



Deborah som är sexton år när hon tas in på psykiatriskt sjukhus med diagnosen Schizofreni. Under åren som har gått har hon byggt upp en egen värld fjärran från den tillvaro hon inte uthärdar och de krav hon inte orkar uppfylla.

Den världen är Yr, dess språk är yri, den befolkas av goda och onda makter som kan ge henne lycka - eller plåga henne så att hon drivs att förstöra sin egen kropp för att få lindring. Det själv- mordsförsök som fört Deborah till sjuk- huset uppfattas som ett rop på hjälp av den psykoterapeut (Frieda Fromm- Reichman), som tar hand om fallet. Hon vet att det finns en väg ut ur sjukdomen och börjar kartlägga Deborahs värld.

Den uppslitande kampen mot sinnessjukdomen skildras med en intensitet och en insikt som bara det självupp- levda kan ge

Av Maria - 17 april 2008 17:00

Måste nog vara ett mail jag fick av en tant som borde kyssa marken vid mina fötter med den hjälp jag tänkte erbjuda henne..Men jag ska gå en annan väg.

Jag mailade tillbaka till denna kärringen en aning spydigt men jag blev lack..

Och är jag på krigs humör så är det inga små skott utan atombomber som släpps.

Solen idag har gett mitt vår bleka nylle lite röd näsa. Härligt.

Nästa vecka börjar jag min kurs inför gotland. Dom har inte frågat om det är ok för mig att åka, men ja ska tydligen på kurs för de. :D spännade

11 timmars dagar blir det Och en gratis semester ( om allt går väl, ser fram emot det)

Nu är jag mest nervig på prag resan som står och bankar på min dörr.

:S

Pengar utgifter och packning och ett slut på min utbildning.

Sorgligt, det är rutinmässiga dagar jag rutat in mig på börjar fika lunch fika hem...

Ur gott.

Men jag slipper bli en pank j-vel nu till hösten. Hoppas jag.

Jag vet att min personlighet och den människa jag är måste visas mer för folket, så dom ser att jag är så bra som bara jag vet att jag är.När dom vet om det så släpper dom inte mig.

Se bara på min sambo, han dyrkar mig han älskar mig jag är hans allt han gillar mitt sätt humorn ( förutom morgon humör och trotsighet och envishet ) ser ni jag är helt enkelt perfekt .Enligt han.

Nepp dags att tuffa i sig en sak jag har gömt, DUMLE kolor....

4 stycken har jag i min smink låda i hallen.

Gömmda är inte bara en bok,

 utan lite rester från en gottepåse från lördagens rester är ...mitt ego vill behålla dom själv, den som spar den har..


Av Maria - 16 april 2008 17:28

Jag har nyss kommit hem, från en dag som var så klar som blev en total flopp. Otäckt det där hur hjärna bara glömmer av allt, jag känner mig som ett ut sketet äpple men jag är klar med min redovisning. Min oponent ska inte behöva känna press att vara i skolan om möjlighet och viljan inte finns där. Jag förstår varför.

Men iallafall dagens redovisning stöttades upp med hjälp av min mentor på det bästa sättet. GODING!

Jag har fått jobb tips för min egen del, happy ;) Givetvis är det på rätt stad ;)

Jag har planer att innan mars vara tilbaka på plats.


Satt ute i solen idag en sväng 30 minuter Shit så solen tar alltså...

man ser jag har haft linne ;)


Sen glömde jag min mobil hemma oxå, fuck...

6 missade samtal 3 jobb och lite annat..:)

Hoppas på mer jobb nu need it..


Av Maria - 15 april 2008 18:41

Jag är nu klar med powerp tills imorgon :)

JAg ska redovisa de arbete jag suttit med nerverna är hemska och jag stress skiter på toa letten, stress mage och nervighet. Otäckt det där.

Jag vill fånga lyssnaren imorgon.

För det inte skall bli miss öden så tar jag med min dator :) my sweety pie :)

Idag har dagen varit intressant och att vara oponent suger. jag hatar o kasta kritiska saker på folk, huaa

Imorgon är det fotboll sen ska jag röd och ny duschad hålla ett föredrag om fetma. jag ser ut som en soff potatis själv..:P de kanske är passande ...

Nee dags och laga kääk....Kommer bli en låång dag imorgon..

Av Maria - 14 april 2008 17:06

tjatet över..:)

Det löste sig till en trevlig miljö och jag slipper gå 5 km typ för att få åka med i en bil...

Idag har jag en pokal att dela ut...

GODASTE glassen...

björnen och lejonet.


http://www.lejonetochbjornen.se/ spejsad hemsida för glass musiken gjorde mig döv och skit nödig ...skrämmande

här är smakerna och vem har en återglass försäljare 10 meter från sitt hem- Ja just det en glassoman och godis gris.. :)Så nu ska jag ta en mega bägare med 7 kulor och mummsa...

pistagen vaniljen är godkända..;) redan...

har redan sikte på fläder sorben ;) mumms


Italiensk Vanilj
Italiensk Choklad
Stracciatella
Pistage
Nuttello
Rocky Road
Ljus Choklad
Cassata ( lät spännade)
Lakrits
Panna Cotta med hallonrippel
Vit choklad
Banan
Espresso
Texas Fudge
Limoncello
Cognac-orange
Blåbär
Tiramisu
Banan
Melon
Chilichoklad
Saffran
Pecan Caramel
Körsbärsdröm
Viol
Kokos
Gräddvanilj
Choklad Brownie
Cookies & Cream
Kakdeg med chokladbitar
Polka
Marängsviss
Päron
Rom & Russin
Jordgubb
Kanel
Äpple & Kanel


Hallonsorbet
Citronsorbet
Passionsorbet
Flädersorbet

Mangosorbet

Av Maria - 14 april 2008 15:58

Modellen hårdpluggade i hemlighet till drömyrket

Modell, sångerska, partiledare och pokerproffs.

Men nu har Linda Rosing hittat sitt drömyrke – och utbildat sig till flygvärdinna.

– Jag ville göra något vettigt, säger hon till Aftonbladet.

De senaste månaderna har hon i hemlighet gått en intensivutbildning.

– Jag ville inte bara vara Linda Rosing i en löpsedel, jag vill kunna prestera någonting bra, någonting som jag känner passar mig, säger Linda Rosing till Aftonbladet om sitt nya yrkesval.

Varför just flygvärdinna?

– Jag älskar att resa och vill jobba med människor. Flygvärdinna var något av en dröm redan när jag var liten.

Men att sätta sig i skolbänken igen var något av en utmaning, det erkänner hon.

”Fantastiskt”

– Allt har varit på engelska. Jag har kämpat med blod, svett och tårar, men jag har klarat det galant och tog min examen för någon vecka sedan. Det känns fantastiskt.

Nu söker hon jobb och har hunnit med flera anställningsintervjuer, men ingenting är hundraprocentigt klart ännu.

– Mina barn är så stolta över att jag har utbildat mig och det är skönt att höra dem säga det. Nu vill jag lämna allt det gamla bakom mig och fokusera på mina barn och mitt nya yrke, säger Linda Rosing.

Mirja Lundqvist

Lindas karriär

  Dokusåpadeltagare. Slår 2003 igenom i Kanal 5:s ”Big brother”, där hon har sex i direktsänd tv.

  Fotomodell. Rosing har vikt ut sig i flera herrtidningar, däribland Slitz.

  Popmusiker. 2004 släpper Rosing singeln ”Summer love”. Sångkarriären återupptas 2006 under artistnamnet Bionda.

  Författare. Rosing ger 2006 ut självbiografin ”Den nakna sanningen”.

  Politiker. I augusti 2006 tillkännager Rosing att hon är partiledare för det nystartade Unika partiet, som får 222 röster i riksdagsvalet.

  "Porrstjärna". Rosing meddelar i maj 2007 att hon tecknat ett fyraårskontrakt med Private Media Group, en månad senare lämnar hon Private.

Ovido - Quiz & Flashcards