Alla inlägg under april 2008

Av Maria - 8 april 2008 09:03

Bra..

Jag ska idag sitta den mesta dels tiden av dagen framför datorn, vill bli klar med upplägg för redovisningen.

Sen efter det så ska jag göra upp en budget. så fort jag börjar jobba så ska jag harva in spar pengar...

Innan jul så kommer vi bo i Lidköping igen om planerna är som jag vill.


Saknar närheten till vattnet.

Igår när jag kom hem från skolan 22:00 för att vara exakt. Så hade per som vet jag ska tänka lite nyttigare. Inhandlat fullkorns bullar till mig, jag var inte sugen så  bullarna lades in i frysen. Men ändå, trodde knappt att de fanns:P


Idag behöver jag inte åka så förbaskat långt vilket är oerhört gott:)

Per jobbar hemma idag så det blir ingen springa på stan och fönster shoppa dag idag inte.. Nepp..

Men det är bra måste bli kvitt att köpa köpa syndromet, en studerande som inte har pengar ska inte låta nån betala för mitt nöje..Min lön borde gå till att hjälpa till men nej,

ego jag smusslar och köper kläder efter kläder skor smink och örhänge..

Oerhört respektlöst till dom som vill hjälpa mig under två år...


Sen över till att jag ska granska en väns arbete, han är inte klar på låånga vägar, jag är väll inte överlycklig om det dimper in på fredag och jag måste sitta över en ledig helg, fett OB tilllägg på den läsningen "fniss"

Sen ska min handledare höra av sig till mig för att säga om det är ok, eller inte...

Nepp dags för att putta på sig mys brallor och gå en sväng i 20 minuter...



Av Maria - 7 april 2008 11:32

Härligt!

Jag är oerhört nöjd med att sitta här i en data sal att inte behöva tänka på all den press som många här gör, jag är nöjd och väntar på kommentarer från min opponent.

Idag blir dagen oerhört lång för mig men jag släcker sju utav timmarna som jag fläskat till mig..

Nu har jag bestämt mig för att inte få in mer frånvaro, jobb får vänta till sommaren och min framtid som står på glänt efter sommarens heltids arbete a`la 120%

Huset får väntas att köpa ett tag till, en fråga bara när dom som bor i det gamla hittar sitt nya, känns skönt att veta att när det är dags så blir jag Lidköpingsbo ingen.

Det är något speciellt att levt tryggt i 25 år i sitt liv i den staden. Jag vill att mina barn skall få samma möjlighet som jag en gång fick, jag vill ge min avkomma samma närhet till vatten en mysig stad och nära till djur och natur..

Imorgon kan det hända att vi är lediga för att läsa igenom en kompis arbete och granska det. Ska bli spännande.

Hoppas man får något som man själv tycker än en aning intressant.

Jag har idag beslutat mig att bepröva en gammal mat trend för att bli kvitt socker grisen som har satt klorna i mig. GI

Min mor gick ner i vikt och åt inte så fasansfullt med godis under den tiden, sen är det väll inget fel att gå ner 4 kg. men jag ska inte ha det som något mål, besvikelsen har kommit vid ett fler tal tillfällen innan. Och misslyckade bantningskurer har gått i min väg och jag har misslyckats. Men jag tror det handlar om att komma till insikt själv och va bestämd emot sig själv. Så går det. Skam den som ger sig.

Av Maria - 6 april 2008 17:16

Nyss har jag förberett min lunch för imorgon, en soppa med curry o blomkol med bönor och morötter sen kvällen vet jag inte. ska vara kvar oerhört länge för att släcka timmar för min frånvaro...

Som jag jobbat in...genom att arbeta...

Jag känner mig oerhört ego.. msnenen piper och det frågas om dittan och dattan. om de går att få det och det, jag bryr mig inte.fråga nån annan... mitt är klart sen i fredags..

och några mallar för dittan / dattan orkar jag inte skicka.. ta eget ansvar..säger jag

Min helg är snart förbi och framför mig står en ny vecka...

Men till helgen så far jag och P iväg .

Ner till Göteborg.... MMm inte för att shoppa men för att åka spårvagn och fika sen kanske göra något besök på något ställe.. Vi får se en tåg tripp blir det iallafall...

Per bakar nu scones...:) det är mysigt med det soppa och lite ljus, känns som höst på någe vis..:P



Av Maria - 6 april 2008 08:30

För extakt i dag är det tre år sen du försvann, saknar dig oerhört mycket.

Att tid går så fort men ändå så långsamt ibland. varför måste saker som inte borde hända?

SAKNAR DIG!!!!

Av Maria - 6 april 2008 08:17

Sitter här redan uppe kan inte sova.. snark...

Jag vet att under min vistelse i prag så kommer jag inte uppsöka marknaden, eller kanske. har hittat saker jag vill se på iallfall och ska skriva ut kartor sen, så jag har en egen guide ;)

Men först ska arbetet in, undra om alla är godkända? undra om mitt arbete blir dissat. Jag har försökt så inne i bomben..

Så jag hoppas det blir bra.


Jag är oerhört nöjd med mitt sommar schema ;) Kommer bo mycke istan, me like.

Igår var den föresten en kille som prang rakt över våran bli, säkert jätte jätte tufft. Men ja sa till p att gå ut o nit han o fem sekunder senare stor P med full mundering klar för att leka vuxen på stan.

Men han kom tillbaka sen utan att hittat mannen me röd jacka...

Jag blev lite purken.....


Ska ta hand om 2 tvättkorgar här nu.. Så hemskt j-la trist...Men annars får ja väll gå naken

Av Maria - 5 april 2008 22:06

Dagen i punkt form...

  • Sovit länge tog min nya frukost vana GI mûsli
  • Barn lek fågel matning och en prinsessa i parken ( brudpar vacker vit klänning )
  • Ingefärs gryta alla barnvänlig...
  • Glass dags laktis puck... MUMMS:)
  • TAcos och dipp...
  • Framtids planer om hus jobb och barn med min andra  hälft...
  • En kvällsprommenad ute i mörkret...
  • Heta kyssar och barn förbjudenhet i duschen :P
  • Och nu tv..:)

Min natt har varit annat än trevlig...

känns som jag bott granne med ett j-la diskotek..Irriterad.. men min sambo sov som en dö fisk på en het strand låg jag där och vred mig och ville bara ta och koppla på min hemska opera röst och börja sjunga oerhört falskt och aldrig sluta... sen slå något på musik anläggningen så den aldrig skulle störa mig mer... Istället väckte jag p och gnällde över att vi inte bodde i hus.

..

Av Maria - 4 april 2008 22:51

Nu har min helg börjat, mitt ekologiska sortiment har börjat ta plats i skåp och kyl, krav bananerna ligger på bänken. Och jag ser ett ljus för att få kvitt mina extra kilon som jag lagt på mig sen vi flytta hit.Under denna vecka så har jag sagt nej till tre arbetstillfällen. Fått mitt sommar schema  i min hand och utövat klassisk massage i mitt arbete.Klippt av mig håret igen. Och blivit lite gladare kan bero på att jag varit i Lidköping 3 gånger på en veckaJOch att mitt arbete är klart, nu under kvällen.Så imorgon är det en härlig morgon promenad, och ev få troll besök, vi får se. Jag ska i allfall kolla lite på nya jobb tillfällen. Skövde jobbet jag hade ringde idag nämligen så fint o berätta mitt somamr schema var klart.. -          Jasså sa jag ev, sa jag i januari och tre månader senare så ska ja jobba. Nä jag kan itne jobba.-          Då babbla dom om att ja skulle skrivas ut helt och bla bla.. otrevliga kärringa as. Så nu måste ja tillbaka till stan. Om det inte blir i sept. så blir det inom snar framtid. -          Jag längtar hem, oerhört mycket…

Av Maria - 3 april 2008 08:38

En sak till jag åker till prag om 5 veckor :)

Och så åker jag till finland om sex veckor eller var det 3 1/2 Har inte koll på läget känner jag..:P


Jag vill bara berätta om en ny frukost.. pulins mûsli såå goood... :)

inget socker och massa gottigt i det, ska bli min nya frukost vana nu.

 Jag har gått upp 2 kg nämligen och min mamma jag väger 54 kg är nere på 49 nu ... Ångest...jag är häst längder i från sånna siffror..

Och så är jag inte nöjd med detta. hemskt känns som allt ser ut som korvskinn....


Fler som har lite små ångest inför stranden 2008 :P



Ovido - Quiz & Flashcards