Alla inlägg under april 2008

Av Maria - 11 april 2008 08:50

Varför är det ALLTID så att varenda gång man har planerat saker att spara pengar eller göra något speciellt så händer det massa skit med dessa fordon bilar, är det inte det ena så är det det andra..

I detta fallet så är det styrled och hjul lager. Härligt!

Det är gott och veta vad man ska lägga pengarna på så man inte behöver tänka på det...

Vi ska illafall ner till GBG snart.. Skönt!

Jag har lyckats koppla loss 400 iallfall om jag skulle hitta något ;)


JAg är lång ledig ända till Tisdag, kan man säga de??? när man har redovisningen hängandes över sig???

Av Maria - 10 april 2008 11:08

Huvudvärk, trötthet och diverse saker spelar ett spratt med mig. Mitt humör har inte flaggan i topp. Jag vaknade redan innan sju och var grinig. Kan dagen börja bättre???

En del vill bara att de ska unna deras liv jag hatar dessa människor, eller hatar är ett starkt ord. Tycker mindre om dessa typer.

Men jag slår tillbaka.. J

 

Sitter här seg som aset efter att börjat redan kl 9 :00 med boxning på schemat. Och under den 1 , 5 timmarna vi hade så nockade jag en klass kompis, mitt på ögat. Det blev en härligt rosa färg och ögat blev irriterad och han blinkade och blinkade.

Fy vad sånt är pinsamt. Det var inte min mening jag trodde han var beredd att jag skulle klippa till men, icke då ! POFF!

Det var de slaget.. Sak samma ögat såg inte så farligt ut som jag var rädd för.

Imorgon så är det GBG med P.

Skönt att bara sitta och kramas lite på et tåg och glassa. Och vänta på slut stationen.

Mitt hjärta är lite orolig för att jag ska gå själv och tycka det är tråkigt. Men jag är inte rädd för ensamheten, tvärt om jag njuter av den. Tänka, se på folk och bara vara.

Vissa människor har oerhört svårt för det, men inte jag. Jag är en ensam varg !

Men sen finns det folk jag tycker mycket om att mysa och snacka med. Min söta lilla spralliga och smått galna tjej som är bättre än red bull J För att få fart och komma igång. Ingen vet mina innersta tankar så som hon.

Av Maria - 9 april 2008 19:18

Kan bli vi ska bo ( inte för evigt ca 10 månader )i en tvåa och spara pengar nu. Hyran på långt över 6 tusen, helt galet..Så vi ska sätta oss i bostads kö, vart vi ska bo det får vi se. Men min tid och kraft att komma tillbaka leder till staden vid vattnet...

Många lånsätter sig sjukt och det vill jag inte, hus är väll tvång, om man inte är paris H.. Men jag är bara mia så jag får knega ihop pengar...


Av Maria - 9 april 2008 17:16

Ibland så kan en piss dag då jag både varit en stund förvirrad , ledsen och as sur få ett lyckligt slut. Skatte pappren hade tydligen lagt sig i min låda idag :)

Åhh vad underbart.

Men de går in på sparpengarna, mitt nya liv som Spara ska börja till sommaren, hus planeras och där till lagfarter och topp lån och allt...

Det vill jag inte ha lån på så 50 - 100 tusen ska jag spara...

Lyckas jag är det det coolaste jag gjort.

För jag har alltid en näve som sätter sprätt på det mesta..

Neee dags att göra rödspätta och koka morötter ärtor och potatis .

De här med att samåka alltså, det är väll som alla sagt det fungerar i bra sällskap.Mne ibland blir det soppa av allt.

Men imorgon så ska jag visa vart skåpet skall stå. Jag är envis och ska pressa på vissa saker som jag tycker är orätt. Och nu ska det fram.



Av Maria - 9 april 2008 13:02

Stav gång. Jag är oerhört seg i mina ben nu. Efter morgonens gå -springs aktiviteter i skogen. Jag har väll ingen höjdare kondis men kör så gott jag kan, vilket jag tycker är oerhört bra för att vara mig. Jag känner mig en aning suddig i hjärnan efter som min kost nu har dragit bort 50% av mina kolyderater.. Det känns, men en bra sak är att godis monstret har släppt taget om mig. Den som säger det tar tid att bli av med söt sug och liknande bör se om kosten, det finns saker som gör att det faktiskt av tar redan efter tre dagar… J

På fredag så ser det ut att vara opponent på hemma plan,

jag ska då iväg redan på Fredag iväg till GBG med P.

Trevligt att få tid i stan själv och samtidigt ha trevligt, ta en fika se på människor, känna anonymitet och inta olika stilar som man titt som tätt var femte minut råkar kasta blicken på.

Jag är inte rädd för det extrema, alla har rätt att se olika ut. Tycka olika och vara olika. Man kan inte älska alla men acceptera det bör man göra.

Nepp dags för att gå till klass rummet, ikväll blir det extra att spinna vidare på vad det gäller mitt arbete..



( en sak som jag tycker är intressant är att alla över kåta lyckas hamna på min blogg, de har sökt på nakna kvinnor och att i ett stort hopp lyckats se något erotiskt på min blogg, besvikna nu va?? Vad är det igenligen som gör att många söker efter nakenhet på tjejer, ledsnar ni inte att söka på detta när era fruar, flickvänner eller att ni behöver tillfredställa era behov. Finner ni detta så upphetsande ??

Varje dag är det iallfall ett fler tal sökningar som är nakna + brudar / tjejer...

Jag kan oxå tycka nakenhet är vackert men inte en total blottning att ett uppfläkt kön! Så jävla snyggt är det faktiskt inte..)


Det finns saker som ögon som är mer intressanta än ett bar uppfyllda inplantat bröst ( inte för att det är fel med det om man mår kasst över att sin kvinnlighet inte finns för man har små bröst eller ha blivit tvingan över att genomgå en operation för man har canser eller liknade )

Nepp dags att stänga tycka till rummet för dagen....

Av Maria - 8 april 2008 18:36

Jag måste tilllägga att väldans goda recept finns det som jag aldrig har hört i hela mitt liv.

Recept jungeln är enorm....

Och jag är redo att utforska den..:)


"jag minns första gången det var på riktigt, du sa till mig..

- Vi går hem nu, du följer väll med..? "

Offentligt förhållande 05,

En härlig sommar kväll...

M  + P = en framtid, ett liv ,en familj (?) En bästa vän, en kärlek, en sambo, en livskamrat.




Av Maria - 8 april 2008 16:39

Gravida kvinnor som detta fotot..

Brösten som gör sig reda att ge föda åt ett nytt liv.

Till ett barn som  ligger i en tjockis mag i  9 månader för att sen komma ut..

 Det är ett mirakel.... det vackraste och bästa som kan hända en kvinna ( och en man)

Vackert vackert.... Ser fram emot min tid 2020 eller något..

Inte sant????  visst är det vackert...


Fotot har jag snott...


Av Maria - 8 april 2008 10:54

Jag vill bara upplysa en sak som inte läkaren gör när man har lagt sig under kniven och hört man inte kan äta det och de där. Det går, man kan träna upp sin kropp till att vilja ha godis varje dag man kan gå upp av att äta fel, för er som läser detta att sövas ner och skära om sin mage är inte det sättet att få en nyckel till sin famgång att minska i vikt, du kan i stort sätt äta all möjlig skit det första året.. Du går ner 25- 50 kg.. Men sen då.. OM man gör detta smärtsamma ingrepp ( jag var hög som ett hus då men minns att känslan var tåget har kört över mig- och parketat ont) Så var jag oerhört glad att gå ner, jag har gått ner 50 kg men kan gå upp allt igen om jag inte passar mig, läkaren gav råd för 3 år sen hur jag skulle äta. Och det ska jag göra. det handlar om ett långtids tänk, en ny livstil ett nytt liv. Jag vill inte bli en av de som misslyckas landstinget har hjälpt mig med en operation som borde kostar över 100 000. Och då vill man inte göra en miss att klanta till sig. Nej!

Det finns inget som heter misslyckande bara  att välja en ny väg att gå för att komma vidare. Till det bättre..


Fem frukter om dagen gå i 20 minuter och dricka vatten...

Det är små steg som gör att man inte tröttnar...

Ovido - Quiz & Flashcards