Alla inlägg under april 2008

Av Maria - 3 april 2008 08:23

Jag är så j-la nöjd nu över att jag faktiskt med extra arbete hjälp med tandläkaren från mamma o lippning av lilla syrran o pers syrra klarat mig igenom 2 år utan att ha en enda krona att betala tillbaks till CSN...

Jag har vissa veckor jobbat häcken av mig o inte mått så bra, men efter sommaren så slipper jag surna till då det är dags för en del att betala tillbaks pengarna. Tänk om man inte ha något jobb hmm jaa då skulle det inte bli lätt.

Men för att över leva juni månad så har ja spikat upp mig på jobb denna veckan tre pass.Jag har blivit oerhört osocial detta året ja vet. Har hört det, men jag ORKAR!!!INTE!!!

Men imorgon bitti 7 - 16 jobbar jag mitt endaste pass denna månaden till tror jag. Behöver läsa böcker och få ihop resume kring de ja har läst...

Våga vägra ha efter släntare bakom mig...

Den 5 te juni så har alltså 2 år gått, hälften kommer jag inte träffa igen och hälften ses man kanske med, vem vet.

Nu har jag focus på att städa här hemma hatar att det ska se ut som kriget brytits ner i mitt kök. Nee imorgon kl 16 så ska det vara fint. :) då har ja jobbat hårt och ska inte göra så mycket. en bakpotatis och röra möjligen. Men hur svårt är det då;)

Potatis i ugnen hacka rödlök o soltorkade tomater svart o vit peppar ta fram kyckling värma i micron steka sen en sallad till ;) KLART!!

Varför göra det jobbigt när det finns enkla medel.

Sen en sak till nu fårre faan va nog med ute mat.

Alltså inte onyttigheter utan även husmanskost köpes... 140- 160 / dag 3 gånger i veckan.

Först sitter jag o äter uppvärmd lunchlåda sen orkar jag inte laga när jag kommer hem o min sambo orkar inte med mitt tjat så då åker vi till walles här en husmanskost- krogs -snabbmats -ställe. Vällagad husmanskost.

Jag hatar MC donalds nu allt smakar samma. flötig sås torrt bröd och halv dö sallad, näää fyy faan.

Över saltat kött. Det är väll drickan som e god äppel drycken...Dags att göra en buget??: Jepps=)

Nee dags o dra igång här....

Av Maria - 2 april 2008 16:45

Ok jag har jobbat och ska va iskolan imorgon och eftersom jag har så få saker att göra på mitt arbete nu så kan ja ta jobbet 7 - 16 på fredag oxå..

Sommar jobbet mitt jag har har jag själv bokat in hur dagarna ser ut...

10 - 18 :P

måndag - fredag.. med ute aktiviteter om vädert tilllåter...

Sen så har jag ev planer om jobb och hur jag ska få komma dit jag vill hellst av allt ;P

Oktober kan det ljusna..:)

Sen träffa ja en go vän som kramade sönder mig idag, hon må va 19 år äldre men herregud sikken människa.. me like :P


Sen fick jag en oväntad inkomst i juni när jag är klar, härligt värre så man klarar sig utan att kränka plånkan...hemlig vinst??:P

Jag tror på att jag fixar ett jobb nu.

Men jag vägrar jobba kvällar och helger.. Och dessa nätter fy bubblan...


Ne dags för kaffe sen skriva klart arbetet.... ;)

darling vi kan shoppa i juni har en stram ekonomi nu.. :P


Sen hade min mamma köpt en strand klänningtill mig på gina hon trodde ja skulle gilla 149:- smala band o fickor och en raklinje me band du kan välja själv.. as gryymm hon sa de fanns i alla färger...

ska köpa en grön tror jag:P nästa månad ja har köp stopp nu :)

och där räknas inte gåvor :P

Av Maria - 1 april 2008 11:51

Ok fick nyss ett samtal om jobb. Sj klart tar jag det 7 - 16.. bra pengar nu innan jag far ut från portarna här.

Viktigt att få in lite grus...

Och säger jag nej tack så kanske dom får in en annan vikarie, och jag ska jobba där jag älskar sället så fort de ska in mer personal så är det jag som ska roffa åt mig de...

Så håll tassarna borta!!!!


Jag har bestämmt mig för att börja spara pengar nu eftersom prag pengarna är klara och jag ev vill göra något i höst så är det lika bra att fylla upp madrassen... :P

Sen behöver man inte köpa allt. jag är en slösa.. som måste bli omvandlad till spara...

"tänker på dessa seriefigurer och ser mig själv med tjejen med guldbrallorna"

Nepp dags att stilla min mensverk med godis igen...

Typiskt att få sån skit.. HATAR!!

I samma veva så får man finnar som pluppar upp som svampar under höstens fuktiga tid...

Jag trodde tonårsfinnar var ett minne blått....

Jag ska visa fram fötterna för vad jag går för och spåna runt om kring om det finns en lucka till moi:P



Av Maria - 1 april 2008 10:33

Jag trodde att jag snart inte skulle bli klar med detta arbetet på måndag så ska de vara inne, och ingen är gladaare än moi om det blir bra. jag känner på mig att jag har lagt ner allt min själ till att få klart med detta jävla skriveriet, nu får de banne mig bli bra. jag är hel nöjd om alla andra är nöjda visst är de bra med kritiken som medföljer innan de ska va helt klart, många i min klass känns som att dom håller på att få koll och blir kalra i tid, denna gången så skall jag ligga steget före och inte söla efter, jag har piskan hemma.

Jag tror en sten kommer falla ner i från mitt hjärta när skiten blir klart.

Hoppas det blir av att jag får ett jobb snart ett fett jobb som gör att livet går runt och att allt faller på plats för mig och P....

Kännssom allt i livet ska hugga en i smal benen, och att man aldrig kan få det man vill. Alltid är det något som går åt stöpen för det man vill och hoppats på. men skam den som ger sig... Aldrig..:)

Jag vet att vill man så går det... jag är säker på det. annars finns willys ;)

HAHA..

Nu är mitt mål iallafall att få komma tillbaks  till den lilla småstaden vid vattnet.

Jag vet att huset komemr bli tomt snart och då blir det vårat... Vi ska ha huset så är det. en plans 4 sovrumm och en fri baksida..:)


Ovido - Quiz & Flashcards