Alla inlägg under april 2008

Av Maria - 14 april 2008 15:08

Det är alltså om man tar bort sista veckan då vi leker så är det 7 veckor i skolan :) Jag har läst och stått i ( inte så hårt iofs) i två ÅR!

Jag är glad att slippa betala Lån om 6 månader fyy faan 180 000 buuaaa tråkkigt värre. Det tackar jag P för och mitt extra jobbande.

:) Ibland är det helt klart värt att va fattig och tåkig, nu ska flisen rulla in. Eller det är väll inte så mycket att hurra för kanske.


Av Maria - 14 april 2008 15:04

Har sökt jobb idag med, vi får se hur det går. Skiter väll sig som allt annat ...


Av Maria - 14 april 2008 14:58

Ok nu har jag kommit hem från fikan :) bakelse me jordgubbar på mumms...

Har köpt en barbapapa för 540 spänn ( sikka priser faaan ja som inte ens köper kläder för de, men men)

Jag har 8 månader på mig att skaffa jobb, för faan hur svårt kan de va???

Bara börja nöta....

Jag ser en framtid att komma  hem igen till en stad som jag aldrig kommer lämna.

Vatten i en stad bör det vara det är ett härligt liv, trevligt folk och alltid ett bekant ansikte som tittar fram, jag gillar det, vill jag ha en identitet som är dåld så kör jag ner till göteborg..:)


Jag ska tänker och vet att jag ska bo i det huset, jag trivs i det, sommrarna då man pockat jordgubbar och solat på den stora studsmattan ger mig en skön hem känsla.:) Fri baksida och hörntomt :) inglasad terass :) Det är väll det enda vi itne diskuterat högt om att vi tycker olika här hemma . Vi båda vill samma sak.


Var och spåna på massa barn leksaker, blir sugen att ha ett barn för att bara köpa massa lek saker juee :)


Nee dags att se igenom arbetet jag ska oponera på imorgon...

Av Maria - 14 april 2008 11:01

Ibland blir det inget gjort här. Jag gör allt utom de jag ska när stress hänger i luften...

Idag har ja städat tvättat och handlat divided hotpants trosor 6 par i balla färger och 2 par leggings för att stilla tankarna...

Jag är i pillrens tid och är as petig..

Och vägrar göra mat idag...

Så vi ska till valles..:)

om 25 minuter...

 Jag jobbade igår gick helt ok. själv hela kvällen...

Nepp dags att se lite bättre ut..osminkad och så är ok på stan men inte när man ska ut o käka ( kan va iofs tandkrämen på magen ja råkade få efter morgonens stress).

Per blir säkert as glad över att jag köpt kläder till han han kom på att han inte hade vår jacka som var snygg, och nu har hans underbara flickvän fixat det ;)

Av Maria - 13 april 2008 09:31

Ska livet se ut så här, jag gillar rutiner men ibland kräks man. Mitt arbete ska påbörjas nu och jag har grunden klar för hur det ska bli och se ut på onsdag. Bära eller brista!

Jag ska snart ta bilen som är en fara för mig och trafiken till Lidköping och jobba ända till kl 21....

Sen har jag tvätttid imorgon kl sju.

P har fått nya kläder av mig igen, denna gången en vårjacka svart 3 skjortor...Fint men 2600 svider på mina spar pengar.

Men det kommer nya i slutet v månaden, jag ser fram emot pengarna nu måste jag säga. Huaa va det går åt med bil delar...

Neee nu måste jag dra till sovrummet ... :) och slänga på mig kläder...

Av Maria - 12 april 2008 19:10

Vem har sagt att man ska va pinn smal för att få va perfekt. Är det itne perfekt om man själv tycker man är perfekt. Och går det tycka man är perfekt när man ser i tidningar hur man ska vara för att ha perfekta kläderna perfekta jobbet perfekta familjen perfekta bilen perfekta huset.. listan kan göras lång.

Men ni förstår tänket???

Jag har kommit till en del i mitt liv då jag vet jag är för kort för att bli modell och slippa fålla upp mina jeans om ja ska ha dom i stl 40 - 42 i midjan.

Fet röv kräver låånga ben helt enkelt.

En kompis till mig hon är pytte pytte liten o har heller inte de lättaste. jeans i 25 är för stora...

Alla har vi våra bekymmer.

När skolan är slut ska jag komma under funn med hur jag ska fixa vissa saker...:)

Hur man kan känna sig vacker om man väger 40 - 200 kg s kläder ...

Kläder för ALLA!!! inte typ bara till 8xl om de krävs 20 så ska de finnas. lika för alla... fuck the mainstreeeeeeem..

Av Maria - 12 april 2008 10:31

HAr ni tänkt på det ..

Jag fick upp ögonen för telias nya reklam två späda killar tar av sig tröjjan och visar sina kroppar och en mullig kille med glasögon sitter i soffan och ser lite utstött ut. Och får titta på dessa häftiga killar som inte har fenstrutar och en platt mage...

Flugornas herre samma där piggy som han kalalsdes glasögon o lite utstött och får en sten i skallen.

Måste man va knaäpp för man är överviktig??

Varför kan itne han va den häftiga killen eller så. Utan tredje hjulet


Jag va ofta tredje hjulet som liten men på gymnasiet så kunde ingen sätta sig på mig, jag var oerhört verbal och kunde rädda mig genom att snärta till folk genom att komma med feta kontringar tillbaks på den som gnällde över min vikt eller annat.

Sen har ja kompisar som oavsett jag vägt 200 kg eller 20 hade velat vara med mig iallfall.

De samma gäller dom för mig.

Varför ska det vara så att de som är överviktiga eller ser mindre ut som skönhetsindustrin skriver att man ska se ut. Alltid skall vara dumma, elaka eller något annat ???


Av Maria - 11 april 2008 21:51

Ok dagen kan ja säga så här idag..


  • For till Lidköping, lämnade bilen... ( massa fel på den inte konstigt den gick som den gick)
  • Shoppingen var ordet, kan man kalla två linnen det??, nää som sagt tom plånka är ordet, men massa hittade jag carlings hade enhel del.
  • For till biltema köpte skrot till bilen, morr pengar pengar..
  • Hem till Lidköping svärmor fika och snabb snackning med svärfar
  • Ps syrra o sambo fyller år i helgen drog till interflora köpte blommor
  • Räkor och jordgubbar färskt bröd fika och snacks med en himmla massa hus prat.
  • Leka kung och prinsessa i ett rum med leksaker från golv till tak.
  • Hem resa...
  • Ringa mamma säga vi är hemma ( kärringen kan itne sova gott om hon inte vet, det älskar jag henne för)
  • Nu film och mys pys och imorgon upp och fixa mitt arbete och redovisa...
  • Söndag jobba 14 - 21....
  • Måndag förb. lite stuffs...tvätt dag..

När sjutton gubbar ska min helg komma???

    Ovido - Quiz & Flashcards