Alla inlägg under maj 2008

Av Maria - 11 maj 2008 07:41

Ok väskan är packad och malin tar förhoppningsvis med bag in boxen så tågresan ner blir bra "eller fin fin".

Igår kväll kom vi hem efter 19 borta i Lidköping på spiken handlade fisk, vi skulle fiskat själva men ORKA när värmen är så goo...

Så jag min prins solade, elelr p som har kass hud för sol satt i skuggan och jag stekte ¨på.. Hoppas vädret bli fint i prag oxå..

Äger nu mina första Euro....

Per gav mig vecko peng....


Nepp dags att duscha nu.....

Ses om En vecka lite mer...

En och en annan öl ska ner och kort massa kort ska jag ta....;) Om dom är vädriga att se dvs...



Av Maria - 10 maj 2008 07:38

Ok igår när jag kom in till stan och hälsa på mamma kom en kärring backade in i min bil och drog, man blir bäde arg ledsen och förbanand...

Jag var hos polisen och skit. Jag hade ingen tid alls att lägga ner på sådant när jag skulle i väg på bowling grejs med jobb till Jönköping....


Och på vägen dit så möttes vi av rök massa rök.. det var detta som hade hänt


Larmet inkom vid 16.30-tiden till räddningstjänsten. När de väl kom fram var vägkrogen redan övertänd.
- Det måste ha varit ett hastigt förlopp, säger Mats Olell, räddningstjänstens insatsledare.
Han berättar att det verkar som att branden började i restaurangens kök och spred sig vidare. ( expressen 10 /5- 08)

Jag var rädd för både bil och per att han skulle gå i taket men inte då sa ja skulle ta det lungt och allt sådant...

Jag kom hem kl 1.34 i natt och har nu redan satt mig här. HANDLA frukost sen tvätta skriva lite stuffs sen packa klart väskan  ta bort lite ja har mer eller mindre lagt på allt jag kan tänka mig typ...

Nepp dags för fruukost...

Av Maria - 8 maj 2008 18:11

JAg har badat idag, eller ok ja hoppa i från bryggan och tog tre simmtag sen upp och la mig i solen igen... Kallt värre...

Jag har blivit illröd alla kräftkalas på rygg.. men de går över...

Jag låg mer elelr mindre själv vid simmsjön i skövde as gött tills det kom 3 tonåringar som babbla högt och vem dom hade legat med och vem dom ville ligga med jag ville dränka dom allihopa, tänk att fågelsången och kluckadet från bryggorna kan avbrytas så av något så hemskt...

Kl 14 gav jag opp....

Men de räckte tydligen.. Ja ska ha med mig 6 an till prag så ja inte får as ont

Dags snart för kvälls smotisen... ;)

jordgubbar färsk ananans is och kiwi...


Av Maria - 8 maj 2008 08:00

Idag är en dag som jag inte behöver dra till skolan på, jga gick upp nu för att sända i väg ändringar till min handledare innan prag, och då är de lika bra att göra det innan. Sen skall jag ut i solen och sätta mig vart vet jag inte än, men det är sol över allt. Och nästa vecka ser vädret perfekt ut....

Så min tublänning är nere och linnen och kjolar är nere i väskan.. Pressenterna till de ställen vi skall på är fixade såg inte så roliga ut men innehållet är kalas...Sen är de ont om tid så assar det inte för klassen får dom åka till Skövde och byta själva...

Igår bär jag väntade på min klass polare satt jag halv snett emot solen det gav ett resultat av en vit axel och en illröd...

Blir väll bra nästa vecka iofs. gå i stan ev ta sig ett bad...Dags att ta min morgon smotie och börja pyssla till slutet på mitt jobb...Sen en sak med bantning och skit. Nu är det bevisat bara du skippar fia bröd och godis mitt i veckan så går man ner ...Och så sover man super bra....Imorgon skola sen jobb hemma igen på lördag natt... då tvätta och mysa med P här hemma sen dra på söndagen:)
Av Maria - 7 maj 2008 06:21

Sjukt länge jag var vaken i går sten sov kl åtta;) HAHA

men nu e jag pigg och har hela sängen själver :)

Av Maria - 6 maj 2008 07:56

Ok Jobbet på fredag är nu itne så jobbigt mera, jag har 100% xtra / timme pga. att det är dagen innan afta;)

Så det är soft....

Sen att jag fick min mens innan prag det tacar jag och bockar för... Mindre trevligt att först ha resnojja sen en j-la blöjja som skaver om värmen stiger...

Igår var vi i götene på möte iallfall... Sen tog jag och malin en av stickare till en seconhand butik och järnia i Götene ...

Där fyndade jag kläder från verro, för mycke mindre pris en klänning tub med fjärilar gul o grått ( såå sweet )

Sen en sommarängs topp med massa blommor i grönt o rött..( på järnia alltså)

Sen for vi hem till stan ( ja jag vet hem är i skövde men jag är inte hemma här)

Sen jobbade jag och en mycket intressant kvinna pratade med mig om ja hade jobb i höst och vad jag ville och så hon skulle se över lite saker åt mig och ha mig i åtanke, nu gäller det att pressa in info till henne att här  är jag ge mig jobb grejjer in nöts i huvudet så hon förstår att jag är desperat...


Snart bär bilen av till falköping då....

Sen till min sambos jobb sen till Lidköping på Hus visning....

Grill på kvällen hos svärmor:)

 Men nu har jag och per en deal, igen om att börja tänka på tillsattser godis fett och socker mat fasonerna.....

Vi får väll se hur det går....

Tänker man på det så trippar kg na neråt utan att man behöver tänka på kallorier mm mm.

Nepp dags att ut och gå innan jag sticker iväg...




Av Maria - 5 maj 2008 10:02

Jaha det kanske är bra iofs....

Fick veta att jag skall jobba på fredag kl 15 - 01 det är tio timmar det.

Jag behöver alla pengar jag kan komma över för nu har vi planer här...

Lagfarter inredning och topp låns kostnader och insattser....

Ja vi har vårat hus vi vill ha men det går segt fram så vi kollar under tiden men huset är för liten för familjen så dom har press att flytta 2 rum för lite... =)

Så nu gäller det 30 - 100 tusen bör jag få ihop....

Ja ska lyckas....

Har ja levt fattigt 2 år så klarar jag mig ett tag till..:)

Av Maria - 5 maj 2008 07:59

Jag sitter här med min morgon drink ...

2 dl frysta blåbär & hallon ( icas frysta grejjer)

1 banan ( mixa ihop den...

kall och nyttigt

innan ta och knäck ett rått ägg ( ger ingen smak jag lovar mixa ett tag till) häll upp till dig själv eller i två glas..


Igår så tvättade vi här, visst går en veckas tvätt på 3 timmar men passa tider är jag ingen höjdare på.


Igår var jag på commerce en sväng inhandlade lite smått och gott, knickersarna är bra till sommaren och linnet var bohemica och enkelt och fint så det roffsade jag åt mig :)


Idag så ska vi till Götene på något studiebesök, men vart vet jag innan ett. Varit lite rörigt med tider...

Sen far jag åter iväg till "stan" för att jobba....

Imorgon är det studiebesök då oxå...:)


Jag såg över mitt sommar schema i sommar fyyy faan för juli månad, men jag vet att pengarna måste in och det går till bra saker...:)

Nepp dags att maila över lite stuffs.

Ovido - Quiz & Flashcards