Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Höstiga dagar som denna..

Av Maria - 6 oktober 2008 11:00

Är inte så tokiga...

Jag har bakat duschat och tvättat hemma, jag vet inte hur mycke mer effektiv jag blir när jag är själv än när p är hemma. Men bättre blir jag.

Imorgon så börjar jag 7:30 - 16... Jag vill att mitt " riktiga jobb ska bli klart"

Men iallfall jag slipper nätter nu och de flesta helgs passen. Jag vågar säga nej. Även om man än så länge är timmis så vågar jag säga Nej om det inte passar mig.

Jag blir rädd för låg konjukturer och höga räntor och allt sådant. Dels för arbetslösheter mm mm. Men nu är ett ypperligt tillfälle att köpa hus om man ska det inte så mycke på visningar o få som tar en funderare innan plånkan öppnas.

Visst var inte vårat hus ett av de billigaste, men de har hela lidköping o alla som läst Gt fått reda på. :D:D


Men jag trivs och sen kostar hus mindre utanför stan,

men då är de två bilar som ska ha däck bensin/ diesel olja sevice mm.

Nee än så länge innan man sj får familj så funderar "gammle" bettan i garaget. Jag får själv stå för bränslet till cykeln iform av överskotts fett på röven och lår för att ta mig framåt vilket är ettt plus. Men nu till en sak min mamma tjatar om reflex väst cykelhjälm och dubbdäck ..PÅ CYKELN!!

Jaa ja får väll spåna på det nästa månad...Har man en morsa som cyklat i ur o skur i 12 år så vet väll hon att det är bra med dubbar på cykeln, de finns ju till bil så varför inte byta de på cykeln oxå..


TAnkar ...

så fort jag få min tjänst ( känns ljusår ifrån ) så ska jag ta och planera tiden bättre, jag måste bry mig om min kropp mer få den må bra ska jag jobba med människor så måste jag bli starkare och va en bra förebild och inte lata mig på soffan varenda dag...

Hepp ska ringa robert nu och se vart han är och om de bli kaffe idag.. Jag ska laga kålröra här till lunch idag ( som kålpudding fast lathetsvarianten )sen bika mig till jobbet...

På onsdag så är det möte om "jobbet "igen och framtiden sen så är det dags o köpa paket inför lördagens partajj:)

Öl vin & god mat... De är väll den bästa tillställningen igentligen hemmaplan / hos någon annan dricka sig gla full och höra vad man säger sitta samlade vid ett stort bord för att sen små dricka vidare i soffan:)

Men innan dess är det en jobb vecka framför mig som inte känns så jobbig fast hela veckan är full...:)




 
 
Elinor

Elinor

6 oktober 2008 11:29

HALLOJ..
BILDER KOMMER LITE SENARE IKVÄLL :))
LÄXHÖGEN HÄR HEMMA BARA VÄXER OCH VÄXER, SÅ TYVÄRR MÅSTE JAG PLUGGA..

HA DET BÄST!

http://RONILE.BLOGG.SE

 
ANNA`H

ANNA`H

6 oktober 2008 11:42

Halloj !
Filmen var en riktig skrattsalva , ruskigt rolig = ) !
Ha en fin fin dag !

http://missmother.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 december 2008 17:13

så känns det, jag har ingen ork att fixa min nya blogg men den är iallefall www.perzonligt.blogg.se   Jag har jobbat klart för dagen och middags dilemma är på tapeten, 4 barn ska se på katten och jag e emot allt vill bara sitta i soffan o sova typ......

Av Maria - 4 december 2008 18:03

kissen heter nu cesar ( efter min krig o historiker till sambo) det är en vilding ... Ja har tagit kort o de kommer troligen imorgon... nu måste ja äta... Ja jobbar så mycke nu ja itne ens hinner med livet hemma. 12 timmar utan rast alla till lags. ...

Av Maria - 2 december 2008 07:36

Ok p och jag har bollat från o till med dettA MED barn och kommit fram nu att de ligger på is i år till med tanke på jobbandet, vi båda jobbar "ganska" mycket nu men iallefall. Idag på kvällen så ska vi få en liten påjke i gen. nu när man har hus så ...

Av Maria - 30 november 2008 14:33

alltså ja ska byta sida.. håller på o skapar... om 78 minuter typ ska vi hem...:) men min nya sida informerar ja er om när designen är prima... ...

Av Maria - 27 november 2008 18:13

så ska jag avsluta denna bloggen..tappat gnistan...

Ovido - Quiz & Flashcards