Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

NU börjar hösten

Av Maria - 13 oktober 2008 12:02

Detta vackra vädret som varit är typiskt sådant höst väder som får en att må bra men nu är det good baj med det och välkommen ner på jorden igen. Regn dugg regn och grått kallt som gäller.Inte knepigt att folk blir eppiga???

Jag har iallfall bestämmt mig för att ta tag och bevara min kropp smal

( eller mindre får ja säga)Jag kommer aldrig bli tråd smal. Har man töjjt ut kroppen till dryga 120 kg och sen ner till 68 kg så kommer den aldrig bli mer slimmad. Men man får underhålla kroppen man har iallfall. Per har iallfall gillat de han ser i 3 och ett halvt år iallafall. Och jag är inte så hankig. Inte typen som måste sminka mig när ja sak till ICa eller så. Utan mysbralls en kepa och halv fett hår no problemas.. Bryr sig människor so what.. tycker snarare att de som orkar bry sig om hur man ser ut i en mataffär borde skaffa sig en mer tidskrävande hobby


Idag så blir det 1 mils prommenix iallfall till stan till jobbet från stan till badet o till badet till jobbet från jobb till hemmet. Sen simmet i badet givetvis oxå..

Men tankarna slår mig till tiden då jag en gång faktiskt tränade, tränade hårt 3 gånger intensiv träning i basängen. Inget "tant" sim utan extrem styrke pass i 2 timmar.. Det är så skönt...


Ska man va en bra förebild är det dags att visa det.


Nu över till de jag städningt tjatar om SCN och studie lån.. Prata me en polare från min förra klass han har nu börjat betala av 1500 / månad för våran utbildning. Det är nu man ser vilka fördelar man har o levt snålt jobbat extra och inte har en enda krona i LÅN:

Jooo huset då men studie lån. JAg kan tacka min prins att han har lärt upp mig ekomomi pengars vädre och jag har kunnat spara..

Förr jobba ja på arla och gjorde slut på allt sprit cigg kläder för massa tusen / månad..

Långsiktigt sparande får vänta för mindel nu men efter nästa månad då fjärrvärmen ska betalas o rörmockaren så kan jag börja spara till mig själv ett konto ja inte ska röra.


Det är viktigt att ha spar pengar. Börja spara in pengar nu.

 ----------------------------------------

Mina tankar är nu till de som jobbat på volvo som kanske har 2 barn hus och då påde mamman & pappan har tjänser där.. fyy jag lider lite med dom.

Jag ska imorgon söka på nätet efter kurser att läsa hade jag tänkt nu. Jag gillar att ha en mini kurs extra men studera på heltid igen NO way... inte på 10 år iallfall.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 december 2008 17:13

så känns det, jag har ingen ork att fixa min nya blogg men den är iallefall www.perzonligt.blogg.se   Jag har jobbat klart för dagen och middags dilemma är på tapeten, 4 barn ska se på katten och jag e emot allt vill bara sitta i soffan o sova typ......

Av Maria - 4 december 2008 18:03

kissen heter nu cesar ( efter min krig o historiker till sambo) det är en vilding ... Ja har tagit kort o de kommer troligen imorgon... nu måste ja äta... Ja jobbar så mycke nu ja itne ens hinner med livet hemma. 12 timmar utan rast alla till lags. ...

Av Maria - 2 december 2008 07:36

Ok p och jag har bollat från o till med dettA MED barn och kommit fram nu att de ligger på is i år till med tanke på jobbandet, vi båda jobbar "ganska" mycket nu men iallefall. Idag på kvällen så ska vi få en liten påjke i gen. nu när man har hus så ...

Av Maria - 30 november 2008 14:33

alltså ja ska byta sida.. håller på o skapar... om 78 minuter typ ska vi hem...:) men min nya sida informerar ja er om när designen är prima... ...

Av Maria - 27 november 2008 18:13

så ska jag avsluta denna bloggen..tappat gnistan...

Ovido - Quiz & Flashcards