Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

LYSSNA OPP

Av Maria - 14 oktober 2008 10:41

JAg måste säga en sak. Att hitta jobb kan ibland inte va så enkelt..Man lever i ovisheten att bli utan pengar en månad att bli utan ersättning en månad. Att vara arbetslös del tidare eller timmanställd är ingen dans på rosor.När man de dagar "ordinarie ska vara lediga" då får man tider så man spyr men vissa veckor o månader så funderar det och man får in fina löner.. Jag är väll en av de som har tur med mitt jobb. Att komma in i kommunen är svårt och det kommer bli värre. Men jag har blivit lovad en tjänst men innan dess så är tiderna bittra även för mig. Men jag vill INTE gå till arbetsförmedlingen dessa möten dessa grupper dessa projekt.. HEMSKT!!

Jag fick inte mitt dröm jobb och det har jag mig själv att skylla att jag i stället va hemma såg film baka scones gjorde kyckling eller låg o sov.Än att gå till skolbänken.

Men nu får jag blicka framåt inte bakåt för då förintar jag mig själv. Jag har nu kommit in i en svacka, som ni märker men jag tar mig snart ut från denna skiten jag svär...Men till de som säger att arbetslösa är lata och inte gör något för att få jobb då kanske det bara är en bråk del som vill utnyttja systemet. Medans andra gör vad som hellst för att få ett jobb till. Det är stressigt att inte veta. Att inte få en stabil tillvaro.


Jag önskar även jag att jobba 100% men 75 % är väll bra nog..

 Jag vill ha tider som är 7- 16 varje dag eller 8-17 inte som idag 14 - 21 och imorgon  8- 16...

Fast man får inte allt i världen.


Man borde ha mer relevanta mål. Jag får inte ALLT!

 Jag får inte ha kvar alla jag älskar jag får inte allt jag pekar på.


 Men jag vill!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 december 2008 17:13

så känns det, jag har ingen ork att fixa min nya blogg men den är iallefall www.perzonligt.blogg.se   Jag har jobbat klart för dagen och middags dilemma är på tapeten, 4 barn ska se på katten och jag e emot allt vill bara sitta i soffan o sova typ......

Av Maria - 4 december 2008 18:03

kissen heter nu cesar ( efter min krig o historiker till sambo) det är en vilding ... Ja har tagit kort o de kommer troligen imorgon... nu måste ja äta... Ja jobbar så mycke nu ja itne ens hinner med livet hemma. 12 timmar utan rast alla till lags. ...

Av Maria - 2 december 2008 07:36

Ok p och jag har bollat från o till med dettA MED barn och kommit fram nu att de ligger på is i år till med tanke på jobbandet, vi båda jobbar "ganska" mycket nu men iallefall. Idag på kvällen så ska vi få en liten påjke i gen. nu när man har hus så ...

Av Maria - 30 november 2008 14:33

alltså ja ska byta sida.. håller på o skapar... om 78 minuter typ ska vi hem...:) men min nya sida informerar ja er om när designen är prima... ...

Av Maria - 27 november 2008 18:13

så ska jag avsluta denna bloggen..tappat gnistan...

Ovido - Quiz & Flashcards