Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Leva genom sig själv / på andra

Av Maria - 16 oktober 2008 13:49

Jag har levt på sambo från och till med ekonomin under min studietid, och är glad över att han har hjälp mig med att få ihop med utan studielån och liknande...

Men som sagt vi har levt så för att få en framtid ihop...

Men med min lön som vissa månader nu är som en sketen fick peng så måste man leva på varnadra iallfall. Många förhållande bråkar om pengar ekonomi och allt. Men jag är allt annat än lyxhustru / lyxsökerska.. Jag vill göra rätt för mig..

Jag har en sambo som vet om det oxå. För den sorten skulle han inte vilja bygga en framtid tillsammans med.

Igår så fick han ett bra besked från jobbet iallfall:) mer går jag inte in på...

Men när faan ska jag få bra besked om mitt liv om min ekonomi och om min framtid???


Jag har alltid klarat mig stå på egna ben så gott de har gått som sagt var. Men ibland så funderar det inte...

Jag ska väll inte gnälla men jag gör det iallfall. Jag har små töntiga problem att gnälla om som att köpa de kläder jag vill ha i tid och otid, men vad ska jag med alla kläder till om jag ändå knappt aldrig går ut på krogen och de enda jag gör är att jobbar är hemma eller går på husfesten varannan månad..Behöver jag då ha kläder i mängder?? NÄÄÄ men jag vill.

Min mamma köper acne kläder filippa K kläder och där kostar inte kläderna 190 .- kr direkt. Men man lever som man tjänar.

Allt går förtillfället till huset, det är så mycke man vill ha men mer lån än vad vi har ska man passa sig för. Många faller i skulld fällor och lånar allt. Jag vill även jag ha helkaklat där och en ny spis men den gamla spisen funkar, badrummet är dikret vitt, men är inte de trendiga direkt, joo kanske på 90 talet:)

Men sak samma ett hus är projekt över hela livet och nu prioriterar vi trädgård, uteplatsen och friggebod/ förråd på 15 kvm.


(efter mina uttalande låter det som jag är bar skrapad men så ärre inte, det handlar om att jag sparar 50 tusen ska jag ha ihop till sommaren)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 december 2008 17:13

så känns det, jag har ingen ork att fixa min nya blogg men den är iallefall www.perzonligt.blogg.se   Jag har jobbat klart för dagen och middags dilemma är på tapeten, 4 barn ska se på katten och jag e emot allt vill bara sitta i soffan o sova typ......

Av Maria - 4 december 2008 18:03

kissen heter nu cesar ( efter min krig o historiker till sambo) det är en vilding ... Ja har tagit kort o de kommer troligen imorgon... nu måste ja äta... Ja jobbar så mycke nu ja itne ens hinner med livet hemma. 12 timmar utan rast alla till lags. ...

Av Maria - 2 december 2008 07:36

Ok p och jag har bollat från o till med dettA MED barn och kommit fram nu att de ligger på is i år till med tanke på jobbandet, vi båda jobbar "ganska" mycket nu men iallefall. Idag på kvällen så ska vi få en liten påjke i gen. nu när man har hus så ...

Av Maria - 30 november 2008 14:33

alltså ja ska byta sida.. håller på o skapar... om 78 minuter typ ska vi hem...:) men min nya sida informerar ja er om när designen är prima... ...

Av Maria - 27 november 2008 18:13

så ska jag avsluta denna bloggen..tappat gnistan...

Ovido - Quiz & Flashcards