Alla inlägg under oktober 2008

Av Maria - 20 oktober 2008 08:39

Ibland kan jag ställa mig frågan när jag runt om kring ser på bloggar. Det är kläder så man kräks och att de åkt dit och gjort allt sådant. Ibland gör jag lika dant måste bekräfta att jag har handlat fått något, varför??

Vill man visa att hey det är inte bara du som harre bra eller vad är det som gör att vi gör så här??


Min sambo säger att bloggen är något hävdelsebehov av att göra folk uppdaterade med avundsjuka, är det så??

Min förra adress var nog lite så men inte nu jag hoppats jag har mognat till det bättre..


Svärmor ville inte ha bilen vi såg igår iallfall. Man nämnder väll i en annons att bilen har två repor på A`la 30 - 40 cm, en på var sida elle??


Jag vill ha tips på vad man kan ge en sönder stressad sambo som snart har jobbat ihjäl sig. Jag är seriöst orolig för hans liv, han jobbar 13 timmar 6 dagar ibland sju dagar i veckan och hjärtat hans klappar som de dansar järnet. Jag har försökt få han dämpa ner lite men då låter han som sir väs i robin hodd..

Så det enda är väll att försöka serva med de mesta här hemma då. Jag jobbar inte lika hårt och får därför styra opp de mesta här hemma. Varje dag blir det väll inte direkt men de flesta. Hanvill bli lektor... Ibland blir jag avis på min sambo, han har så tydliga mål han vill komma till och verkställer dom bara så där kanske det inte blir men han sliter för det, han är smart och envis som faan. en annan tar tre mothugg o bestämmer sig för att bryta helt. Undra om man själv skulle kunna uppleva en sådan kämpar glöd??


Jag jobbar iallfall eftermiddag och ska snart pallra mig in till duschen för att sen packa ihop allt jag ska ha till jobbet.

Sen ska jag få liv i Åsa..:)

idag måste jag fixa överdragsbrallorna iallfall. Sen lite anant stuffs...



Av Maria - 19 oktober 2008 18:48

Ok nu har jag kommit hem, vi har ätig hos svärföräldrarna sett på bil i tidaholm och ska nu på börja kvällsmaten..:)

Jag ska jobba eftermiddag imorgon-....

Underbart o va i badhus o ha MENS!!!

Åhhh sak samma. Imorgon om de itne blir jobb för moi så ska jag hem till åsa..:) Sen en sväng på stora staden...Nepp inget mer o skriva nu serriii:)



Av Maria - 18 oktober 2008 17:52

Ja idag så fick de allt se på mias humör alla mensverk och inte irritera mig på någotsätt humör... :)

Men de gick tydligen bra iallfall....:)

Har ni vågat visa upp era sidor eller är ni fortfarande svärmorsdrömmar???

Av Maria - 18 oktober 2008 13:36

Ok nu är jag hemma från mammsen... Min mamma har ett problem med de där med kläder men sak samma. Förraåret så köpte hon en jacka i grått men sen efter en månad så var de fel grå färg förstår ni så jag fick den idag. aldrig använd:)

sen så var det smycken som hivades iväg...  2 halsband i silver och ringar från Simply från frankrike mm... HAHA..

en med en sten i lila oxå as snygg ska aldrig ta den av mig mera..:)

Sen så ska hon till kicks och fixa naglarna på tisdag och då sa hon då blirre en cliniqs mascara oxå..:):) För allt lägger ni på er fjärrvärme och det är klart du ska se lite höstsöt ut:)

Julen kommer tidigt i år...

Jag är oerhört borskämd jag vet..:)Men faan har man tillfälle och får varför inte va glad o tacksam...

Jag bjöd mammsan på resan till GBG och hon fick äpplen av mig och så får hon små saker hon med, det är itne att hon itne får något fint av mig, eller jobb hon har juee fött mig och det är väll den bästa pressenten:)

HAHA...

Nu snart så ska ja avsluta ps arbete för dagen med en överraskning HÖHö.. men det finns givetvis en baktanke:)

( tvättstugan är nu super söt oxå... blad på gardinen där och de ser höstigt och ombodnat ut.


Om tre veckor så ska jag gå off på hem & hobby igen.. För då har de kommit JULE stuffs:) tomtar änglar och ljus av alla sorter:)

Av Maria - 18 oktober 2008 10:29

Ok ska under eftermiddagen åka bort till mor med äpplen, mamma älskar dessa äpplen när dom blir så där mosiga medans jag passar på att äta dom nu när de är sura och stenhårda.. MUMMA...

Jag ska närmligan få två retro gardiner till tvättstugan. fönstret är mycket litet så mamma har passat på att köpa 2 ifall den ena inte stämde med de jag ville ha. Men ju äldre jag blir ju mer lik blir jag min egen mor, vissa bitar är väll mindre bra men till 90% så är det bara fint..:)

Äpplena ligger nu nerpackade i banan lådor....


Idag är det iallfall en dag av ledsamheter min kusin som dog för 7 år sen nu, sju år.. jiiiisssses va tiden går skulle blivit 32 år idag...Men han dog i skelettcanser....

Ett mycket tragiskt slut... ett läkarbesök ett besked och tre månader kvar att leva...

Mycket i ens liv har man trotts man bara är 26 år fått leva igenom.

Mer vill jag inte gå in på...men vissa mer smärtsamma än andra...

min egna lilla familj är inte idag 5 utan fyra. Vid dessa högtider som komma skall så känns det. det gör ont det saknas någon.

Jag ska köpa blommor innan alla helgon göra det fint och tända ett ljus...jag önskar det fanns ljus som bran mer än 48 timmar....eller vad tiden är...

P som är gift med jobbet jobbar åter igen idag....

Den tiden har lägger ner igentligen är hans lön inte så hög som jag igentligen tycker den är....Men igår kväll så var hans data avstängd...

vi såg på sime pro med will F... till en början var den seg men sen så HAHA

sen wedding chrashers på ettan.. Idol känns inge kul med 4 avbrott / timma så det suger...

ikväll så blir det get smart och något mer..

Nästa vecka så ska jag fynda kläder till mig själv.. Veckan där på ärre dags för att hitta saker så som 2 gråa badrumms mattor samt handdukar och smått och gott ljus igen :) sen ute blommor. En krans på dörren ska jag göra oxå...

Men nu så ska jag snika kaffe i hemmet på MOSSEN i råda:) och en bulle som mor har bakat...P han får va hemma.

Av Maria - 17 oktober 2008 16:03

Ok ja har tidigare i veckan varit höst deppig och gnällt över min mamma typ som en 14 is Åhh faan ja vill faan döö helvete osv. men inte varit allvarlig, det är de där med jobb och så alla vill väll jobba 100% sak samma nu iallfall ringer den lilla och säger hon ska hjälpa mig med lite nya höst saker kläder osv. ( min sambo vill vi lägger allt i huset nu förstårri) Men jag vill ha kläder skor smink osv. Det är väll iofs rätt att spara ihop till allt nu slippa mer lån till allt.

Imorses sa även mamma när hon såg mig men Maria hur serru ut i huvudet, behöver du en tid hos  frissan??? Ska du ha kort / långt hår nu ??

ska jag boka en tid så får du detta av mig :D:D

Då förstår ni hur illa det är...Men jag ska allt lägga i en toning klippa mig lite sj så blir jag vrål snygg ( eller ser mer respektabel ut)

Idag så stötte ja på åsa på stan oxå. hon ska iväg till Italien nästa vecka.. LYX...


Av Maria - 17 oktober 2008 15:11

Jag har iallfall cyklat från jobbet, repan på stan var oerhört skön.. 25 minuter och jag är NÖJD... 2 par grova leggings svarta så klar.. Samt ett par nya jeans...( p gav mig pengar igår eftersom jag ofta gnäller att vi sparar allt jämt och aldrig något kul tajtet fick han nog)

ett par jeans i svart slitning med muddar på från verro:) ja har ett par blå innan så jag är oerhört nöjd:)


HAr i denna sekund tvekat över kaffe pannan i köket om ja ska ha kaffe eller inte. Läste i metro idag "kaffe ger mindre pattar" Faan ja har redan B kupa de behöver inte bli mindre nu ( från att ha haft 90 D så är det en halvering och mer behöver de inte bli=)


Nu är det helg igen iallafall göttans... 12 nya filmer är "klara" att se på:)

Sen så ska jag se på darlingens föreläsning han ska ha via nätet nu gå igenom och då KRÄVS massa kaffe:)


logistik babbel veckor trender bla bal ...

Av Maria - 16 oktober 2008 16:34

Ok jag har lovat p att laga denna korv som mer ser ut som någon av min morfars gamla bekantas vitala delar men sak samma. Tur det finns lax...

Imorgon så börjar jag åtta:) inte 7:30 som vanligt gott det.

Nästa vecka så sätter jag ner foten. jag ska nu visa upp mitt jag att jag vill ha tjänsten redan nu. Planeringen av livet kommer att bli lättare då. Som dagarna är nu så ärre inge höjdare direkt...Jag är en av de timmanställda i landet som får bli inringd för att täcka upp veckan än så länge men innan jul har dom lovat en tjänst.. Och då ska de banne mig vara så.

Jag är för visso full sketen nu med jobb om en vecka och 3 veckor framåt... Det närmar sig jul med storm steg folk vill va lediga och jag får jobba...

men jag vill jobba... över 210 - 220  i timmen ;) så jag grinar inte...

jag har en timmlön sen påslag på det perfekt:)...


Ovido - Quiz & Flashcards