Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Maria - 2 mars 2008 10:14

Jag måste säga så här igår blev jag små butter på min kille för att vi drog nöt vem som skulle gå och hämta bilen och han fick den och vägrade gå jag blev sur och gick ut i regnet, flera gågner blir jag arg och förbannad på små saker, men jag är sådan jag bråkade som ung med min mamma gång på gång men inte tusan älskade jag henne mindre.

Jag vet att vardagen smyger på ganska fort när man bott i hop under en längre tid.... i augusti har vi bott i hop i 3 år och längre blir det...

Men egenheter och små saker som man stör sig på. antingen får man leva med dom eller så får man försöka herr fel fri, men ingen är fel fri, tro mig inte heller jag!!!:)

Men man inser detta när man lever in på varandra och jag måste nog gladerligen hålla fast vi en som är som in kille jag behöver honom, han säger faktisk trotts att morgon anedräkten luktar som den gör ibland att jag är det vackraste som finns och han är glad över att träffat mig och planerar för framtiden, han är en bästa vän, en livskamrat en älskade på samma gång....

Så till er som ibland blir arga och funderar på att göra slut man måste kämpa livet är inte en dags på rosor..

Nu låter det helt sjukt och ni tror jag har väldens smämsta förhållande men låt de vara så då, jag tror många bara ger upp för snabbt bara ..

skaffar barn fort om de knakar, pratar inte om det är något...

sen finns de vissa som bli misshandlade och kränkta som stannar för det. Det är sunt och ha konfikter och tycka till om olika saker tycka olika bara för man bor i hop och lever tillsammans så behöver man inte tycka om allt som den andra gör.


Medans jag flyger i taket på 3 röda sekunder och aldrig skulle ta någon skit om det inte är obefogat...Jag kan iallfall inte se mig med någon annan och om ja skulle hitta en ny så hade vardagen sprungit i fatt mig återigen efter en tid........




Av Maria - 2 mars 2008 09:58


Det är en låt jag lyssnade på hela förra sommaren på en plats vid vattnet i lidköping, hels själv bara den en handuk och 2 bananer och allt vatten från alla håll...samt suset av båtar som puttrade förbi mig  kortet är från av en av dessa dagar ... och ja jag ser sliten ut men herregud vem bryr sig när man badar ...

sommar 2007

Jag såg nämligen videon till denna låten igår kväll....


in de dark heter låten kan jag rekomendera.... hårt...

Nee dags för att laga fisksoppan klar tills veckan börjar på nytt imorgon


Fisksoppan har ni här

2 morötter

1 purjolök

2 msk tomarpurre

1 fiskbuljon 5 dl vatten


 koka detta i 10 minuter slanta ner morötterna o purjon


sen till sätter ni

2 dl lätt creme fraich eller i mitt fall milda 4% grädde

samt cayenn peppar efter styrka paprika pulver och curry

koka upp sen lägg ner torsk eller hajmal i 1 cm bitar

sjud  det i 4 minuter

sen lägg i räkor om ni vill


servera med fryst eller färsk dill .... mumma mumma

Av Maria - 2 mars 2008 08:49

Jag tycker det redan känns lite uppgjort när dom stora "artisterna " är med i tävlingen, varför inte få fram de mindre okända, carola, andreas BWO charlotte christer s jaa ni hajjar...


Av Maria - 2 mars 2008 08:46

Jag är nöjd över min härliga morgon promenad, hemskt tråkigt tänkte jag till en början, men det var tyst lugnt och fridfullt jag trivs i det, bra att få utrensning från tankar kring barnfetma som mitt specialarbete handlar om.

 

Igår drack jag årets första (kan man säga det fast man drack 3  ) jag drack i allfall min första påsköl..

 I allfall sak samma, det var gott som tusan exotiska frukter nötter och grillad kyckling och fläskfilee.

Jag har även den berömda tvätt tiden… fast två fulla maskiner rymmer 1, 5 veckas tvätt från mig och min kille. Så det går snabbt.. Funderar på att hoppa in i maskinen själv och tvätta mig den är enorm .

 

 Ska skriva lite annat också idag än bara mitt arbete som står kvar på ruta 2.

Nästa söndag är jag säkerligen oerhört bakfull, klass fest på lördag, jag ser inte fram emot det nu i alla fall.


sänd mig gärna kommentarer tack..ni som läser...

ja lovar att kommentera tillbaka ..

Ovido - Quiz & Flashcards