Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Maria - 15 mars 2008 12:54

Idag blir det inga barn här heller, men på måndag får det bli mys dag iallfall.

Men idag blir det iallfall utan besökare grillspett med kyckling champinjoner lök och parika majskolvar och grejer här.

Ville ha lite sommar känsla...

Apro på det så vakande årets första fluga ( som jag har sett ) i vårat sovrum.. Jag öpppnade fönstret åt den lilla för att låta den spana in världen men jag missade att den var slö av vinterns sömn så den stackaren levde inte denna sommaren utan 30 minuter tills fönstret stängdes igen och nu är han / hon död..jag klämde flugan mellan fönstret . 

Hemska jag!!!

Jag märker själv omedvetet hur påverkad jag blir utav bloggar och vad folk skriver utan att jag själv tänker på det, hemskt...Det är en hemsk tanke vad jag gjorde med mitt liv utan datorn och internets värld. Påskveckan ska jag iallafall suga i mig vädret med morgon promendare göteborgsresa och kryssning ...

Imorgon så ska vi på söndags middag till mamma. Och efterrätten har jag redan bett om färska päron med mint chocklad ( typ after 8 )

Och glass :)

Lätt och oerhört gott...


Missade min syrras påskledighet nu när hon för en gång skull är ledig från kontoret på ACNE så träffar jag henne inte..

Men jag har hittat på en påsk grej till henne.. ett påskägg med något fint i inge godis hon är inte mycke för sånt har man 26 i jeans och jag som kommer med mina 31 or så ser vi vad vi prioriterar :)


Jag är godis tokig och chips mm men bakverk fyy faan min last.. :)

Men jag vill bli kvitt söt sugen men inte helt vill hålla det till lördags grejsen som man tutar i små barn, man skulle nog själv som vuxen hålla den varianten...


Jue mer jag läser nu om barnfetma och sjukdommar så blir jag oerhört rädd...




Av Maria - 15 mars 2008 09:40

Jag har som vanligt tittat på bloggar runt om kring, och sett att över lag används "den bästa sidan" väldigt ofta vid kläder visar upp dagens kläder eller något annat, sj är jag itne så bra på att visa min bästa sida, joo att göra groteska miner då, det är min personliga touch på det hela.


Jag sten slocknade efter en film en Brangelina igår på ettan bang bang sjuta sjuta typ helt ok, hon ser väldigt bra ut enligt mig,

Igår så rotade jag bland gamla trasor och har fått ideer för att hotta upp gamla sommar kläder..

Jag skämms väldigt för hur jag över konsumerar i kläder, jag älskar det väldigt mycket men behöver man verkligen så mycke nytt???

På onsdag så ska ja lämna tillbaka min jacka i allfall på rut och då måste jag köpa kläder för 1400 för jag åker inte dit så ofta, så om jag inte hittar allt så får mamma en skarf av mig, sånt älskar hon :)

Det jag igentligen behöver är

jeans capri  mina 3 år gamla brallor känns si så dära nu )

toppar ( med lång arm vem har sagt att de kommer bli varmt i vår)

vår jacka ( har ingen

leggings svarta ( har iofs tänkt på de där med leggings j-ligt fult att ha tights och sen vanliga sockar till igentligen hederlig strumpebyxa rätt igenom är bättre, man måste ändaå ha något på fötterna för det inte ska bli kallt, och dom dära narurfärgade strumpebyxssakerna som slutar vid knät gör att blodflödet stannar till.. blääää

en klänning ( blommig eller nån häftig sådan till påskhelgen på båten )

en väska ( innefodret är paj på den ja fick av mamma sen hon hade den )

sen är det bra...




Ovido - Quiz & Flashcards