Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Maria - 28 mars 2008 09:47

Pappan får vårdnadenDömdes till rättspsykiatrisk vård efter att ha våldtagit dottern

Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter.

Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättningen ska få ha vårdnaden av henne, skriver Vetlanda-Posten.

Detta trots att den före detta fosterpappan har begärt att få vårdnaden om flickan.

– En pappa som är pedofil och en mamma som har slängt ut henne. Är de lämpliga vårdnadshavare? Tyvärr så fortsätter socialen i Vetlanda att trampa på Louise. Hon har uttryckligen bett om att få mig som vårdnadshavare men som vanligt är det ingen som lyssnar på henne, säger fosterpappan till Vetlandaposten.

Sekretessbelagd utredning

Flickans mamma, som en gång slängde ut dottern, har fortfarande inte har någon kontakt med henne.

Vårdnadsbeslutet fattades nyligen av Vetlanda kommun, vilket framgår av en sekretessbelagd utredning som Vetlanda-Posten tagit del av.

Till grund för beslutet ligger den vårdnadsutredning som inleddes i april 2007 när turbulensen var som störst kring kommunens sätt att sköta ärendet kring flickan. Hon bodde i fem års tid hos sin psykiskt sjuka pappa som ständigt utnyttjade henne sexuellt, från det att flickan var tio år gammal.

Ingen kontakt

Pappan är för närvarande intagen för rättspsykiatrisk vård och mamman, boende i Göteborg, har i dag ingen kontakt med flickan. Socialnämndens utredare har flera gånger försökt få kontakt med mamman – men hon har ständigt lämnat återbud. Kommunen vet därför inte hur hon ställer sig i vårdnadsfrågan.

Det nya vårdnadsbeslutet diskvalificerar också flickans förre fosterpappa som vårdnadshavare.

Flickan, som i dag är 17 år, bodde hos fosterpappan i ett års tid och han har sagt sig vara beredd att vara flickans vårdnadshavare. Han har under utredningens gång varit god man för flickan. Hon har själv uttryckt önskemål om att få fosterpappan till vårdnadshavare.

Socialen har inte hört av sig

Själv säger fosterpappan att detta är en direkt följd av kritik som han har riktat mot socialnämndens sätt att sköta ärendet.

– Flickan själv ringde och var väldigt upprörd. Men av socialen i Vetlanda har jag inte hört ett ljud. Det är i och för sig inget som förvånar mig, säger fosterpappan till Vetlanda-Posten.

Socialnämndens ordförande, Åselotte Andersson (kd) uppger med hänvisning till sekretessen att hon inte svara på några frågor som rör beslutet.

Dömdes för hundratals samlag

Pappan dömdes i Eksjö tingsrätt till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med dottern. Domen fastställdes av Göta hovrätt.

Pappan överklagade till Högsta domstolen, som dock inte tog upp målet. Han dömdes också att betala 230 000 kronor i skadestånd till sin dotter.



Vad är det för fel på vårat sh.e idag eller???????????

Åhh detta gorde mig fruktansvärt upprörd...

ska det få vara på detta sättet???

Av Maria - 28 mars 2008 08:14

Ok jag var på intervjun igår.. resan dit var oändlig och jag ville vända, men ett jobb är ett jobb. Kom dit såg jätte mysigt ut men jag tänkte hela tiden kl 6 skall jag öppna och vinter vägar.. HUuuaaa va piss...

Sen så kom den 4 tjejer ( personal ) som ställde frågor runt om kring mig, va säger du om de ansvaret, vad är din grej, varför ska du va här osv...

Pust..

Jag insåg vad ska ja som fritidsledare göra här, sluta skolan nu i april innan jag är riktigt klar??? två år har ja gått för att få ett sketet j-la paper.. men jag ska ha det. Så jag tror de sprack för dom måste ha en fom april nu  och jag har 9 veckor kvar i skolan..

Sen så får ja se idag hur det gick idag ska dom ringa mig, ett jobb är ett jobb om jag får det, 90% tillvidare tjänst

får jag det inte så ska jag spåna i lidköping för där är det som vi båda vill bo...

Det är lite saker i min sambos och mitt liv nu nämligen har fått ett erbjudande, om en som vi känner hittar ett hus så ska vi ta över det, och det ligger i lidköping, men iallfall sen har jag arbete upp över öronen prag resa handikapps Dm, finland, sommar jobb ,gotlands jobb ev. en ny flytt om personens hus vi är intresserade av flyttar till ett hus...det är en ren virvelvind i mitt huvud nu...

Mia kan inte sova längre..

vänder och vrider sig som jag vet inte vad.

Ska kl tio idag köpa en klänning, och nej den är inte till mig...Men jag har fått handlingslista på saker som inte finns i stan (lidköping )

Ja en sak jag tonade håret igår koppar, goldwells toning så klart.Men tanken på att jag är nu hårfärgs allergiker kliar och kliar i mitt huvud om jag använder något annat sen är jag rädd att håret ska gå av så jag får glatt punga upp 99 .- spänn för toning, fast jag delar en sån på hälften nu när jag har kort hår.

syns i solen men så ut som vanligt annars lite mer röda toner med nya

färgen...

Nepp nu så skall jag ringa min söta mamma:)

Ovido - Quiz & Flashcards