Alla inlägg under mars 2008

Av Maria - 15 mars 2008 09:40

Jag har som vanligt tittat på bloggar runt om kring, och sett att över lag används "den bästa sidan" väldigt ofta vid kläder visar upp dagens kläder eller något annat, sj är jag itne så bra på att visa min bästa sida, joo att göra groteska miner då, det är min personliga touch på det hela.


Jag sten slocknade efter en film en Brangelina igår på ettan bang bang sjuta sjuta typ helt ok, hon ser väldigt bra ut enligt mig,

Igår så rotade jag bland gamla trasor och har fått ideer för att hotta upp gamla sommar kläder..

Jag skämms väldigt för hur jag över konsumerar i kläder, jag älskar det väldigt mycket men behöver man verkligen så mycke nytt???

På onsdag så ska ja lämna tillbaka min jacka i allfall på rut och då måste jag köpa kläder för 1400 för jag åker inte dit så ofta, så om jag inte hittar allt så får mamma en skarf av mig, sånt älskar hon :)

Det jag igentligen behöver är

jeans capri  mina 3 år gamla brallor känns si så dära nu )

toppar ( med lång arm vem har sagt att de kommer bli varmt i vår)

vår jacka ( har ingen

leggings svarta ( har iofs tänkt på de där med leggings j-ligt fult att ha tights och sen vanliga sockar till igentligen hederlig strumpebyxa rätt igenom är bättre, man måste ändaå ha något på fötterna för det inte ska bli kallt, och dom dära narurfärgade strumpebyxssakerna som slutar vid knät gör att blodflödet stannar till.. blääää

en klänning ( blommig eller nån häftig sådan till påskhelgen på båten )

en väska ( innefodret är paj på den ja fick av mamma sen hon hade den )

sen är det bra...




Av Maria - 14 mars 2008 14:17

Ok idag fick jag krav brev på en 2 dagar försenad inlämning från skövdes bibbla.... 16 spänn

Iallfall det är väll ok, men surt iallfall..


Idag var sista dagen på ett tag och Marie & Dano tog en tripp till tunisien rest resa bara så där... Jag önskar jag oxå hade råd., men jag får hållatillgodo med finland jag :) Och göteborg...

Idag så skulle jag varit barn vakt men de blir imorgon tjejjen var pigg men inte hennes lilla syrra...

Så imorgon blir det barn film jordgubbs glass barn filmer osv. sen schlager .. De har vi även haft på tapeten i skolan idag, vi firade rektorn med tårta och sång. trevligt tills vi skulle åka hemmåt då såg det ut som kriget kaffe saker tårtspadar mm var inte ej j-vel som tänkte på. men upp till matsalen och äta mat gick bra men inte att ta ansvar att ta med något upp. Sak samma

irriterade när alla ville åka hem lika mycke som någon annan så kan man inte bara skita i allt.

Håller på att färga kläder nu oxå.. får se hur detta blir :)

Nee nu så ska jag lyssna på musik äta påsk gott och slappa :)


Av Maria - 13 mars 2008 20:04

Igår så flög jag till jobbet och där väntade ett brev i facket, ett kort för min goda livräddning för 2 veckor sen vackert kort och pressentkort som tack.

Sen så fick jag veta igår kväll dom ville ha mig jobbandes idag oxå..Så jag mellan landade hos mamma och la mig strax innan tio.

Sen har dagen flytit på-....

Specialarbetet har jag faktiskt spånat lite på, jag har väll inte varit 100% på g för det men det har gått framåt...

Imorgon så ska vi ha middags gäster...

Kyckling var ett krav från en trottsig 3 åring....

Och glass och bananer och massa sås på så diet är inte på tal :)

En dag till i skolan, rektorn våran fyller 40 ;)

så de blir nog en allsång på morgonen


______________________________________________

Jag badade imorses oxå :)

Lysiga krämer för hud och hår och hade lyxigt värre hemma hos mor :)

ibland är det så skönt att bara vara helt själv i ett hus med ljus och med en av mammas mode tidningar i detta slaget Elle :)

Nää nu har jag flummat iväg, ska se på Skipper nu ........



Mamma och jag satt igår och babblade

Av Maria - 11 mars 2008 12:54

Jag måste säga att 8 timamr intensiv kurs om national ekonomi är surt j-la tråkigt, det känns som att det som sagt idag har stanant i klassrummet, jag är utpumpad på att lyssna på tjaj och babbel utan att säga flaska äns en gång, jag vet itne hur jag ska palla eftermiddagens timmar, tur jag tog med en plast påse med nötter och russin lite enerig.....


Jag trodde även jag var helt ledig från och med onsdag efter middag, men INTE!!!!

jag ska hit igen på fredag....

jag tycker SH. är intressant men måste det låta så förbannat tråkigt och tungt?????


Imorgon är det en vecka på pricken som jag och mamma drar ner till GÖTEBORG!!!

:)

Härligt sushi fika och små prat om allt och inget. Hon är väll lite väl kompis aktig för att igentligen vara en "vanlig mamma"

Men hon är min och jag älskar henne mest av allt :)



Av Maria - 11 mars 2008 08:25

Ok jag sitter här med mitt morgon kaffe och njuter av att vara vid liv, bromsarna var nämligen inte i sitt fulla bruk dom tog inte, jag satt och halv såg och hördek ommentaren bromsarna tar inte...

Efter det är jag pigg....

Av Maria - 10 mars 2008 17:25

min reklam, posten tar och klipper för eget bruk Ok Det här är vad jag möttes av idag på min reklam

sorry . men det var värmeljus för 15 spänn. Hoppas du förstår/ tidningsbudet...

Ok det var tydligen inte bara ljusen han ville åt, för reklamen idag såg ut som ett klipp block...

Ja jag är ingen klipp ut i reklam tjej iallfall men hur sjukt ärre inte :)


Jag har skrattat åt detta länge...

Jag har hämtat enkäterna och skrivit till dietister och skolsköterskor :)

tror detta kan bli bra nu, idag har det iallfall varit dödens dööööd i skolan. Måndagar är sjuk sega, ångra mig bittert när jag lämnade parkeringen att jag överhuvudtaget klev upp ..

Men jag kan gotta mig med att mitt påsk lov börjar redan på ONSDAG!!


Sen över till en viktig sak förra veckan hände något otäckt..

Någon hade under dagtid ( troligen ) gett ston ( tjej hästar för er som inte vet ) lungnade och efter det tagit vassa föremål och skurit sönder runt om kring och lite inne i slidan på 2 hästar...

Vad jag undrar är hur i helvete man kan göra så emot djur,

vad har dom gjort för hemskt för att bli behandlade på detta jävla sättet. Hur mår dom i psyket nu tro?? Vem kan dom lita på??

Vad är detta för människor som troligen håller till i stall miljö och utsätter djur på detta viset, nog för det finns sjuka människor men lägg av, jag blir så förbanand och dom / den som gjort detta emot djur borde bestraffas på samma sätt...Tänk om dom får infektion och aldrig kan få föl eller riskerar att dö...

ARG!!!!



Av Maria - 10 mars 2008 12:43

Ok jag har iallfall tre böcker som är på g för att skrivas i en redovisning och lämnas in.. För mina "sjuka " timmar då jag har arbetat över eller tagit jobb, ja ja vad är en bok mer hit eller dit???

Jag är sjukt trött idag...

Och ska snart ren skriva in igentagnings uppgifter från förr förra fredagen då jag jobbad...

Jag tycker tiden far iväg och är oerhört nöjd över att få ha påsk lov, känns lyxigt värre...

Men då är det resan till Finland och göteborgs resan med min söta mamma sen lite mer på specialarbetet som ska få tid...


Nee ska renskriva skiten nu.....

Av Maria - 9 mars 2008 11:07

Jag är helt sjukt trött idag...kom hem ganska sent i natt halv tre...

Det är sjut att deth ar gått tio år, vissa var hur underbart som hellst att se, vissa inte...

Men vi hade kul iallfall, vissa hade lite väl skojjigt med spriten i detta fallet var det inte jag :)

Jag har lagt upp kort på facebook redan så alla får sig en glad överraskning...

Sen finns det vissa som alltid ska fälla en kommentar ,

vad är det med sånna människor?

Bra dom vet så mycket... men det är bara bittra avundsjuka människor som håller på så  jag är nöjd för det sticker i ögonen ...

Jag håller mig nog till dom vänner jag har i dags läget och så pratar med guldkorn :) man inte sett på väldigt länge som man blir jätteglad att få ta del av vad dom gjort under de senaste 10 åren...

Anna har nu gift sig i new york oxå, fru och allt ...

Nepp dags och ringa min godis pingla och se hur hennes huvud mår idag :)

Ovido - Quiz & Flashcards